اخبار

جلسه هم‌اندیشی با رئيس اتحاديه خياطان بندرعباس

هرمزگان

۱۳۹۹/۱۰/۳۰

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، امروز30دی‌ماه، در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جلسه هم‌اندیشی با علی شعبای نیا رئیس اتحادیه خیاطان و خشک‌شویی بندرعباس ، در جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد.
صدیقه مظفر، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان،ضمن خوش‌آمد گویی به رئیس اتحادیه خیاطان و خشک‌شویی بندرعباس در این جلسه، گفت: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با همکاری دو مجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به‌عنوان ناظر طرح و جهاد دانشگاهی به‌عنوان مجری طرح در31 استان در حال انجام است.
وی عنوان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکی از عوامل مهم در رونق و توسعه اشتغال پايداراست که دراین‌بین اجرای اين طرح فرصت مناسبی برای متقاضيان راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی در استان است.
مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان در ادامه ضمن معرفی طرح، به بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی در همکاری مشترک با پیشرانان طرح پرداخت و عنوان کرد: رشته خیاطی جزء رشته‌های پر متقاضی  در استان است که بی‌شک این طرح می‌تواند در فراهم نمودن زمینه شغلی برای علاقه‌مندان این رشته مفید و مؤثر باشد.
علي شعباني نيا،  رئيس اتحاديه خياطان بندرعباس ، نیز در این جلسه، ضمن تشریح فعالیت‌های خود به ظرفیت‌های موجود در حوزه مشاغل تحت نظارت اتحاديه مزبور اشاره کرد و گفت: اقدامات قابل‌توجهی از آغاز فعاليت اين اتحاديه در بخش‌های مختلف و باهدف اشتغال صورت پذيرفته است.
وي در ادامه به تشريح اقدامات انجام‌شده در راستاي توسعه اهداف اتحاديه پرداخت و افزود: نداشتن انگیزه کار و عدم اعتمادبه‌نفس ازجمله نقاط ضعف متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی محسوب می‌شود که در سال‌های خدمتش سعی بر این داشته که به افراد به این خودباوری برسند آنان توانمند هستند و در هر کاری موفق می‌شوند.
شعباني نيا عشق بکار و کمک به همنوع هدف خود خواند و گفت: هنگامی‌که کارگاهی احداث  می‌شود و افراد خود را در ایجاد شغل توانمند می‌یابند و لبخندی از روی امیدواری بر چهره‌اش نقش می‌بندد آنجاست که احساس می‌کنم مزد خدمت خویش را دریافت نموده‌ام.
رئيس اتحاديه خياطان بندرعباس ،در پایان‌بر ضرورت همراهی و همفکری نهادهای متولی اشتغال خانگی در استان تأکید کرد و گفت:  صد‌ر مجوزهای لازم و تأمین تجهیزات همراه با تسهیلات برای ایجاد و توسعه کارگاه‌های تولید پوشاک و صنایع‌دستی در شهرستان توسط این اتحادیه در دستور کار قرار دارد و جزئیات امور در این رسته شغلی را تشریح و آمادگی خود را جهت حضور در این طرح ملی اعلام نمود.
انتهای پیام