اخبار

بازدید تیم اجرایی جهاد دانشگاهی قزوین از یک کارگاه تولید پوشاک در قزوین

قزوين

۱۳۹۹/۱۰/۳۰

متن کامل خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به كارفرمایی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، تیم اجرایی جهاد دانشگاهی قزوین از یک کارگاه تولید پوشاک بازدید کرد.

سید مصطفی زرآبادی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قزوین، اظهار کرد: در راستای شناسایی پیشران‌های توانمند استان، بازدید از کارگاه «معصومه عموجانی» یکی از پیشرانان تولید پوشاک در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این کارآفرین جزو پیشرانان با انگیزه است، ادامه داد: «عموجانی» 40 سال سابقه فعالیت در این عرصه را دارد و مدرس سازمان فنی‌و حرفه‌ای است. این پیشران صفر تا 100 کار از طراحی گرفته تا برش و دوخت را خودش انجام می‌دهد. «عموجانی» اغلب سفارش عمده دریافت کرده و پوشاک زنانه و مردانه، حتی لباس کار و کت و شلوار می‌دوزد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قزوین خاطرنشان کرد: این پیشران به‌صورت تکی نیز تولید دارد و حتی سفارش لباس عروس را از مشتری دریافت کرده و طراحی می‌کند و پس از دوخت تحویل مشتری می‌دهد.

وی اشاره کرد: این کارآفرین در حال حاضر 2 کارگاه در قزوین و الوند راه‌اندازی و از اداره کار و سازمان صمت مجوز دریافت کرده است؛ در 2 کارگاه 18 نیرو مشغول به کار هستند که میزان حقوق پرداختی به کارکنان بین 2 تا 3 میلیون تومان است.

زرآبادی گفت: این پیشران تمایل به گسترش کار خود دارد و در صورت خرید تجهیزات و گسترش فضا توان افزودن نیرو را خواهد داشت.