اخبار

بازدید تیم اجرایی جهاد دانشگاهی قزوین از یک کارگاه تولید پوشاک در شریفیه

قزوين

۱۳۹۹/۱۰/۳۰

متن کامل خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به كارفرمایی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، تیم اجرایی جهاد دانشگاهی قزوین از یک کارگاه تولید پوشاک بازدید کرد.

جواد ملکی مدیر مرکز شماره دو معاونت آموزشی واحد قزوین، اظهار کرد: در راستای شناسایی پیشران‌های توانمند استان، بازدید از کارگاه « صدیقه خمسه» یکی از پیشرانان تولید پوشاک در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: همه تجهیزات این کارگاه از سوی خیرین تهیه شده و فضایی به‌صورت رایگان نیز در اختیار این کارگاه قرار گرفته است؛ این کارآفرین هیچ سودی از تولید را متعلق به خود نمی‌داند و تمام سود را به کارکنان کارگاه پرداخت می‌کند.

ملکی اشاره کرد: این بانوی کارآفرین از نوجوانی خیاطی کرده و تنها به علاقه‌مندان آموزش می‌دهد تا در کارگاه مشغول به‌کار شوند. این کارگاه تا ساعت 14 فعال است چون اغلب کارکنان این کارگاه مادر هستند بنا به تصمیم «خمسه» بانوان با کار کردن تا ساعت 14 تمامی دستمزد روزانه خود را دریافت می‌کنند؛ دلیل این تصمیم این بوده است که مادران از نقش مادری خود در خانواده غافل نشوند. همچنین اگر بانویی بعد از ساعت 14 کار کند مشمول اضافه کار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این کارگاه 80 متری 12 نیرو و 2 کارآموز مشغول به فعالیت هستند و حدود 10 چرخ در کارگاه موجود است، البته کارگاه به سردوز و اتو مجهز است.

مدیر مرکز شماره دو معاونت آموزشی واحد قزوین تصریح کرد: «خمسه» این کارگاه را از 2 سال گذشته راه‌اندازی کرده و تنها در عرصه پوشاک فعالیت دارد، سفارش را از فروشندگان دریافت کرده و به‌صورت عمده به بازار تهران عرضه می‌کند. دستمزدها به‌صورت روزانه بین 50 تا 150 هزار تومان پرداخت می‌شود و کارکنان نیز از سوی کمیته امداد و بهزیستی بیمه هستند.