اخبار

صنایع دستی و فرش دستباف کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت توسعه بازار در سطح ملی را دارند

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۹/۱۱/۰۱

متن کامل خبر

مدیر شرکت سهامی فرش استان:صنایع دستی و فرش دستباف کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت توسعه بازار در سطح ملی را دارند
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر شرکت سهامی فرش کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع دستی و فرش دستباف این استان ظرفیت و قابلیت توسعه بازار در سطح ملی و منطقه ای را دارند.

"سالاری" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: توجه ویژه به تامین منابع، فرهنگ سازی، ایجاد مراکز تامین مواد اولیه، شناسایی مواد اولیه مرغوب، بازاریابی و بازارشناسی به صورت علمی، سیاست‌های تشویقی_تولیدی و فروش در توسعه مشاغل خانگی استان موثر هستند همچنین توسعه مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر شناخت کافی نداشتن مدیران و تصمیم‌گیران ضعیف است.
وی تصریح کرد: قوانین و مقررات در هر شغلی را نمی‌توان برای تمامی مشاغل وضع کرد به همین دلیل یکی از موارد دست و پاگیر و مانع و شاغل به خصوص مشاغل خانگی در استان بهبود قوانین است.
مدیر شرکت سهامی فرش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی، ایجاد شبکه کسب و کار، حمایت از پشتیبان ها، توجه به بازاریابی و فروش محصولات و اعطای تسهیلات جهت حمایت از توسعه مشاغل خانگی در استان اهمیت زیادی دارند.
سالاری تاکید کرد: صنایع دستی، فرش دستباف، تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی_تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهان دارویی مهمترین فرصت‌ها و ظرفیت‌های مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، همچنین صنایع دستی و فرش دستباف ظرفیت و قابلیت توسعه بازار در سطح ملی و منطقه ای را دارند.
وی ادامه داد: آشنایی نداشتن با مشاغل روستایی و خانگی با هدف جذب سرمایه از سوی ادارات و هزینه سرمایه به دلیل آگاهی نداشتن در مشاغل کاذب و انحراف در بخش‌های مختلف به علت نظارت نکردن از نقاط ضعف متقاضیان راه اندازی کسب و کار خانگی هستند.
مدیر شرکت سهامی فرش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین مشکلات توسعه مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادارات، آگاهی نداشتن از تولید نداشتن مدیریت صحیح و قوی، شناخت نداشتن از بازار، پرداخت نکردن تسهیلات آسان از سوی بانک‌ها و نداشتن سرمایه می باشد.
سالاری تصریح کرد: طرح مشاغل خانگی در یک برنامه پنج ساله با مدیریت خوب و نظارت می‌تواند ضمن توسعه مشاغل خانگی در استان برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کند.
وی اظهار کرد: مشاغل خانگی مناسب فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاه ها باید متناسب با هر رشته شناسایی شود و پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره ها حمایت شوند، بیشتر مشاغل پاک و زود بازده مناسب به فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاه ها است.
مدیر شرکت سهامی فرش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صنایع دستی و فرش دستباف مشاغل خانگی مناسب زنان با توجه به فرهنگ استان هستند.
سالاری خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود برای الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی فروش از طرف دولت و تولید با برنامه از طرف مردم انجام شود.