اخبار

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بازار محور است

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۹/۱۱/۰۱

متن کامل خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جلسه مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با بخشدار باباحیدر برگزار شد.
سید غلامرضا رضوی با اشاره به اهمیت این طرح ملی اظهارکرد: در راستای اجرای این طرح جهاددانشگاهی وظیفه شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار و با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی را بر عهده دارد.
رضوی ادامه داد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نماینده کارفرما و جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با سهمیه 800 نفر مجری طرح در استان است.
مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری  این طرح را مشتمل بر سه فاز "تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان"(فاز اول)، "شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان" (فاز دوم) و "اتصال به بازار" (فاز سوم) دانست.

وی همچنین با بیان اینکه این طرح بسیار بازارمحور است و نقش اصلی در این زمینه را پیشرانان ایفا می‌کنند، تصریح کرد: پیشرانان بر اساس معیارهای مشخص، از میان بخش خصوصی متبحر در حوزه بازار، انتخاب می‌شوند که برای تولید کالای باکیفیت و ارزان‌قیمت از نیروی آموزش‌دیده در این طرح، استفاده می‌کنند.

به گفته رضوی، علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی، با داشتن حداقل سن 18 سال، بومی بودن در استان محل تقاضا، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش فرمایی، بیمه روستایی و بیمه عشایری دارند منعی در ثبت نام ندارند.) می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه www.inhb.ir در این طرح شرکت کنند.
رضوی نقش پیشرانان (کارفرماها) در این طرح را بسیار کلیدی دانست و خاطرنشان‌کرد: در واقع پیشران با ارائه آموزش‌های تخصصی بازار به متقاضی و عقد قرارداد فروش تضمینی، ضمن توانمندسازی متقاضی متناسب با نیاز و سلیقه بازار این اطمینان خاطر نسبت به بازاریابی و فروش محصول تولیدی را ایجاد می‌کند تا متقاضی دغدغه‌ای در این خصوص هم نداشته باشد.