اخبار

بازدید تیم اجرایی جهاد دانشگاهی هرمزگان از کارگاه تولید پوشاک روستای بلندو

هرمزگان

۱۳۹۹/۱۱/۰۱

متن کامل خبر

به گزارش دبیر خانه طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان، در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به كارفرمایی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، تیم اجرایی جهاد دانشگاهی بندر عباس، از یک کارگاه تولید پوشاک بازدید کرد.

صدیقه مظفر، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هرمزگان،  گفت: در راستای شناسایی پیشران‌های توانمند استان، بازدید از کارگاه « فائقه عسکری، مدیریت شرکت تعاونی صنایع دستی و گلابتون» یکی از پیشرانان تولید پوشاک در دستور کار قرار گرفت.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هرمزگان اظهار کرد:  این پیشران تمایل به گسترش کار خود دارد و در صورت خرید تجهیزات و گسترش فضا توان افزودن نیرو را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این کارآفرین جزو پیشرانان با انگیزه است، ادامه داد: «خانم عسکری»۳۰سال سابقه فعالیت در این عرصه را دارد.

 این پیشران اغلب سفارش عمده دریافت کرده و پوشاک ولی در دوران کرونا شروع به تولید و آموزش دوخت ماسک نموده تا جایی که بیش از ۸هزار ماسک تولید کرده و دربین اقشار آسیب پذیر توزیع کرده است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هرمزگان بیان کرد: این پیشران به‌صورت تکی نیز تولید دارد  و در حرفه های نوربافی، رودوزی سنتی ،دوخت لباس محلی و حتی سفارش لباس مجلسی  را از مشتری دریافت کرده و طراحی می‌کند و پس از دوخت تحویل مشتری می‌دهد.

این مقام مسئول در پایان گفت:  این پیشران تمایل به گسترش کار خود دارد و در صورت خرید تجهیزات و گسترش فضا توان افزودن نیرو را خواهد داشت.

لازم به ذکر است، دراین بازدید نماینده صندوق خرد زنان جهاد کشاورزی، ،راهبر شغلی کمیته امداد، و رئیس اتحادیه خیاطان نیز  حضور  داشتند.

انتهای پیام