اخبار

نشست هم اندیشی قرارگاه خدمت کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه با موضوع مشاغل خانگی

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۱۱/۰۵

متن کامل خبر

نشست صمیمی با حضور سید مهدی عبادی مدیر کل ، وحید نجفی قائم مقام و سایر اعضا قرارگاه با مرتضی نوری مدیر اجرایی و حمید داودی راد کارشناس اجریی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان برگزار شد. 

در ابتدای نشست جناب سید مهدی عبادی ، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه با اشاره به اهمیت خدمت به مردم استان خواهان هم افزایی هر چه بیشتر با دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان جهت تبادل و بکارگیری تجربیات دوجانبه شدند.
همچنین ایشان ضمن تشکر از حضور مسئولان دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خواهان همکاری تمامی معاونین در راستایی خدمات قرارگاه امداد و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شدند. 
در ادامه مرتضی نوری ، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان به تشریح عملکرد و اهداف دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پرداخت.

وی بیان داشت : مسیر مشاغل خانگی با یک تغییر رویکرد روبروست که اگر این تغییر بخوبی اجراشود میتوان آینده نیکی برای این حوزه متصور شد.
این گفتمان جدید نیاز به تکرار و همراهی توسط دستگاه های مرتبط دارد تا فرهنگ سابق این حوزه اصلاح گردیده و مردم صرفا مشاغل خانگی را با دریافت یک وام اندک ، معادل نبینند.

در اقتصاد امروز دنیا مشاغل خانگی بعنوان یک بخش مهم در اقتصاد مدنظر است که این سهم در ایران اندک است از این رو اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با یک رویکرد متوازن در پی ایجاد اشتغال پایدار و شکل دهی شبکه های ارزش محور است. 
 در پایان نشست سایر اعضای قرارگاه نیز به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند و مقرر شد نشست های تخصصی در این باب برنامه ریزی گردد.