اخبار

مشاغل خانگی از عوامل مهم توسعه اشتغال پایدار/ ملایر، دومین شهر پرمتقاضی استان در طرح ملی مشاغل خانگی

همدان

۱۳۹۹/۱۱/۰۵

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، دکتر علی کلانترنیا رئیس جهاددانشگاهی همدان در دیدار با دکتر هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه، کسب کارهای خرد و خانگی از بخش های حیاتی و ضروری فعالیت های، اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب می شود.

وی گفت: در عصر حاضر، کشورهای دنیا به دنبال استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود برای دست یابی به توسعه و اشتغال پایدار هستند گفت: در ایران نیز پتانسیل های بسیاری متناسب با هر منطقه در حوزه های مختلف وجود دارد که نیازمند توجه جدی مسئولین است.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان گفت: «طرح توسعه مشاغل خانگی» یکی از طرح‌های در حال اجرای این مجموعه است که با همکاری دو مجموعه وزارت کار و جهاد دانشگاهی در 31 استان در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به سهمیه 2100 نفری استان همدان در این طرح بیان کرد: در فاز اول این طرح، 11 رشته شغلی شامل قالیبافی، مبل منبت، کیک و شیرینی پزی، خیاطی و تولید پوشاک و ... بر اساس نیازهای استان همدان در حوزه مشاغل خانگی، شناسایی شد.

کلانترنیا افزود: تاکنون 2180 نفر از استان همدان در این طرح ثبت نام کرده اند و شهرستان ملایر با 300 متقاضی پس از شهر همدان بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده است که امید ان است با حمایت و همکاری مسئولین، تعداد ثبت نام کنندگان در این شهرستان به بیش از این میزان برسد.

وی اتصال به بازار را از مهم‌ترین تفاوت‌های این طرح با دیگر طرح‌ها برشمرد و یادآور شد: جهاددانشگاهی با آموزش متقاضیان و برقراری ارتباط آنان با کارآفرینان موفق، اتصال به بازار این متقاضیان را رصد می کند.

کلانترنیا فراهم کردن بستر فروش محصولات متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی مانند فروشگاه های مجازی و یا برگزاری نمایشگاه های فصلی و منطقه ای را از دیگر ابعاد این طرح برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی همدان در طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با آموزش 160 نفر تجربیات مشابه و خوبی را در این زمینه کسب نموده است.

رئیس جهاددانشگاهی همدان در پایان عنوان کرد: با توجه به تجربیات موفق جهاددانشگاهی در زمینه اشتغال، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در حال تبدیل به معاونت آموزشی و کارآفرینی است و این مجموعه آماده همکاری با همه نهادها در جهت اشتغال زایی در شهرستان ملایر است.

هادی بیگی‌نژاد نیز در این دیدار با اشاره به سابقه پژوهشی جهاددانشگاهی از ابتدا تا کنون گفت: جهاددانشگاهی توانسته نقش موثری در پیشبرد اهداف علمی کشور در سال‌های فعالیت خود داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت از پروژه‌های پژوهشی جهاددانشگاهی استان همدان در مجلس، خواستار همکاری جهاددانشگاهی استان با بنیاد برکت در جهت اشتغال زایی در شهرستان ملایر شد.