اخبار

ارتقای معیشت خانوار با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان

زنجان

۱۳۹۹/۱۱/۰۵

متن کامل خبر

ارتقای معیشت خانوار با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: اجرای طرح ملی مشاغل خانگی سبب ارتقای معیشت خانوار به خصوص خانوارهای روستایی می‌شود.

فرشاد پیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) و جهاددانشگاهی استان در زمینه اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح که اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان کارفرمای آن است، تفاهم‌نامه‌ای بین جهاددانشگاهی زنجان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه این قرارگاه در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، سلامت و ... در روستاهای استان فعالیت می‌کند، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، شناسایی و آموزش ۱۸۰۰ نفر پیش‌بینی شده که قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۸۹ روستای هدف فعالیت خود، افرادی را که شرایط حضور در این طرح را دارند، شناسایی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان با حضور در روستاها برای ثبت‌نام متقاضیان در رسته‌هایی که مزیت استان بود برای بهبود معیشت خانوارها و رساندن تولیدات آنان به بازارهای هدف، همکاری‌هایی را داشته و از ۴۱۴ فرد مستعدی که شناسایی شده بودند، ۳۷۲ نفر در سایت ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: پس از پایان فرآیند ثبت‌نام، توانمندسازی متقاضیان بر عهده جهاددانشگاهی بوده و این قرارگاه آمادگی دارد که در دیگر مراحل اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی با جهاددانشگاهی استان همکاری داشته و در افزایش رسته‌های مزیت‌دار نیز مشارکت کند.

پیری یادآور شد: هدف نهایی از اجرای طرح ملی مشاغل خانگی، ایجاد شغل، ارتقای معیشت، پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و به تبع آن مهاجرت معکوس با کم‌ترین هزینه آموزشی و اتصال تولیدات به بازارهای فروش از طریق پیش‌ران‌ها با قیمت منصفانه و سود مناسب است