اخبار

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان: طرح مشاغل خانگی گامی موثر برای اشتغال بهبود یافتگان است

كردستان

۱۳۹۷/۱۱/۰۸

متن کامل خبر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: طرح نوین مشاغل خانگی جهاددانشگاهی زمینه ای مناسب برای کمک به بهبود یافتگان است.


به گزارش ایسنا منطقه کردستان، دکتر رحمان حریری در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان، ضمن قدردانی از تلاش های این نهاد علمی و پژوهشی در راستای توسعه استان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت و پتانسیل علمی که دارد، در راستای اهداف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بسیار تاثیر گذار بوده است.


وی با بیان اینکه طرح نوین مشاغل خانگی جهاددانشگاهی، زمینه ای مناسب برای کمک به بهبود یافتگان است، عنوان کرد: طرح مشاغل خانگی یکی از مهمترین راه حل ها برای کمک به معتادین بهبود یافته است، بر همین اساس این ستاد می تواند در این زمینه تسهیلات ویژه ای به پشتیبانان مشاغل خانگی ارائه بدهد.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان گفت: حوزه پژوهش و مرکز مطالعات آسیب های اجتماعیجهاددانشگاهی کردستان می تواند در رسیدن به اهداف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نقش بسزایی ایفا کند.


حریری در ادامه با بیان اینکه تفاهم نامه ای مابین این دو اداره منعقد می گردد، افزود: از جهاددانشگاهی می خواهیم که با توجه به توان و قدرت علمی که دارد، در زمینه آموزش،پژوهشی، افکار سنجی و تربیت معلم در حوزه پیشگیری این شورا را کمک کند.


وی در پایان با اشاره به اینکه کاهش اعتیاد باعث آسیب اجتماعی کمتری می شود، یادآور شد: در آینده نزدیک میخواهیم مرکز کارآفرینی را برای معتادین بهبود یافته راه اندازی کنیم که این مهم میطلبد از ظرفیت ها و پتانسیل جهاددانشگاهی کردستان استفاده بکنیم.


گفتنی است: در این دیدار معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان نیز حضور داشت.