اخبار

همکاری مشترک جهاد دانشگاهی و فرهنسگرای ولایت همدان در راستای طرح ملی مشاغل خانگی

همدان

۱۳۹۹/۱۱/۰۶

متن کامل خبر

در راستای طرح ملی مشاغل خانگی جلسه هم اندیشی و هم افزایی با مسئول و مشاور «فرهنگسرای کسب و کار ولایت» وابسته با سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان در محل جهاد دانشگاهی برگزار شد.

رامین امیری مدیر واحد اشتغال جهاد دانشکگاهی همدان در این جلسه ضمن تشریح کامل طرح ملی مشاغل خانگی  عنوان کرد: طرح مشاغل خانگی در قالب 3 فاز؛ ظرفیت سنجی، آموزش (توانمند سازی) و اتصال به بازار در 31 استان در حال پیگیری و انجام است.

امیری با بیان اینکه این طرح با همکاری دو مجموعه وزارت کار و جهاد دانشگاهی در حال انجام است گفت: نقطه عطف این طرح، اتصال افراد به بازار کار است به این معنا که متقاضیان پس از گذراندن دوره های آموزشی، مشغول به کار می شوند. 

مدیر واحد اشتغال در پایان ضمن اعلام پتانسیل های جهاد دانشگاهی همدان، گفت: فرهنگسرای ولایت با توجه به ظرفیت های خود در حوزه کسب و کار، می تواند در این طرح ملی با جهاد دانشگاهی همکاری خوبی داشته باشد.

خانم بهاری مسئول فرهنسگرای ولایت نیز در این جلسه ضمن بیان ظرفیت های این مجموعه گفت: فعالیت  فرهنگسرا در اولویت نخست در مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه به دنبال راه اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی است ادامه داد: این مجموعه به دنبال آن است تا در حوزه‌های مختلف کسب و کار اعم از مشاوره، آموزش، تشکیل زنجیرهای کسب و کار خرد محلی و ایجاد بستر فروش پایدار و بدون واسطه اقداماتی موثر برای متقاضیان انجام دهد.

بهاری در ادامه به طرح توانمندسازی خوشه‌های کسب و کار در ۶ بخش اشاره کرد و گفت: خوشه‌های کسب و کار شامل میناکاری، میوه خشک کنی، قالیبافی، محصولات مسی، کیف و کفش چرم است.

مسئول فرهنگسرای ولایت با اشاره به اینکه این خوشه‌‌ها به عنوان یک تعاونی  فعالیت خواهند داشت گفت: مکان هایی برای این مهم در حال راه اندازی است تا کارگاه‌های خوشه‌های کسب و کار با توجه به نیروهای متخصص و  تجهیزات آنها به صورت رایگان در این فضا مشغول به کسب و کار شوند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه امادگی اختصاص مکان لازم برای حمایت از کسب کارهای خرد و خانگی را دارد گفت: این مجموعه آمادگی همکاری با جهاد دانشگاهی همدان در جهت استفاده از ظرفیت ها برای اجرای  هر چه بهتر طرح ملی مشاغل خانگی را دارد.

در پایان این جلسه برنامه ریزی های لازم در خصوص همکاری این دو نهاد در زمینه مشاغل خانگی صورت پذیرفت.