اخبار

جلسه بررسی طرح‌های حوزه مشاغل خانگی در خوزستان برگزار شد

خوزستان

۱۳۹۹/۱۱/۰۶

متن کامل خبر

جلسه بررسی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در محل این اداره کل برگزار شد.


به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، در این جلسه که 5 بهمن ماه در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در اهواز برگزار شد، آخرین وضعیت طرح ملی «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» و همچنین طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی از سوی اداره کل کار، امور بانوان استانداری و جهاد دانشگاهی مطرح شد.


دکتر غمگین در این جلسه، هدایت متقاضیان و پیشرانان طرح‌ها جهت راه‌اندازی شرکت تعاونی و حمایت آن‌ها برای اخذ مجوز مشاغل خانگی را به عنوان دو پیشنهاد در راستای حمایت از متقاضیان و پیشرانان مطرح کرد.


در ادامه نیز سید علیرضا علوی رییس جهاددانشگاهی خوزستان بر برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست مجازی با مشاوران امور بانوان فرمانداری شهرستان‌ها جهت آسیب‌شناسی طرح‌ها تاکید کرد.


همچنین جلب همکاری پایگاه‌های بسیج و مردمی جهت تبلیغات و جذب متقاضیان در طرح‌ها موضوعی بود که از سوی اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان پیشنهاد شد.


در این جلسه دکتر ارسلان غمگین مدیرکل و حسینی نژاد مدیر کارآفرینی و اشتغال و آذین خرم زاده کارشناس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، دکتر علیرضا علوی رییس و محمد امین صالحی نژاد معاون آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و سید رضا علوی مشاور طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان و فاطمه موذنی کارشناس امور بانوان استانداری حضور داشتند.


طرح ملی «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست ‌جمهوری و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.