اخبار

توانمندسازی 30 متقاضی پلدختری در قالب طرح توانمند سازی اقتصادی سرپرست خانوار

لرستان

۱۳۹۹/۱۱/۰۶

متن کامل خبر

طاهره اصلانی یکی از پیشرانان حوزه قالی بافی در استان لرستان است که در قالب طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با جهاد دانشگاهی واحد لرستان همکاری می کند.
وی با بیان اینکه از سال 94 کار فرش بافی، گلیم بافی و تابلو فرش را به طو حرفه ای آغاز کردم، افزود: 100 بافنده به طور مداوم در کارگاهم فعالیت می کنند و حدود 80 نفر نیز به عنوان نیروی فصلی در طول سال با ما همکاری دارند.
اصلانی اضافه کرد: در قالب طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار 30 متقاضی بدون سرپرست در شهرستان پلدختر به بنده معرفی شد که اقدامات لازم برای آموزش و توانمند سازی آنان را انجام داده ایم و در حوزه قالی بافی، گلیم بافی و تابلو فرش در کارگاهمان در حال فعالیتند.
وی ادامه داد: فارغ از طرح توانمند سازی مشاغل خانگی تاکنون به حدود 400 متقاضی آموزش گلیم بافی، قالی بافی و بافت تابلو فرش داده ام.
اصلانی افزود: سالانه 500 متر مربع فرش و تابلو فرش در کارگاهمان تولید می شود.
این پشتیبان مشاغل خانگی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکلمان برای توسعه فعالیت مان، نداشتن مکانی ثابت برای کارگاه است، تصریح کرد: امیدوارم مسئولین در این خصوص به بنده کمک کنند تا بتوانم مکانی مشخص برای این کار داشته و فعالیتم را توسعه داده که هم در حوزه توانمند سازی و هم در بخش آموزش و توانمند سازی بیشتر متقاضیان مشاغل خانگی اقدام کنم.