اخبار

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خبر داد : ایجاد زمینه‌ اشتغال ۱۸۴۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی

لرستان

۱۳۹۸/۰۷/۰۱

متن کامل خبر

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از ایجاد زمینه‌های لازم برای اشتغال ۱۸۴۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی خبر داد.


دکتر سیدعلی نادر دهقانی در نشست هماهنگی و اتصال به بازار متقاضیان طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در بروجرد که با حضور مدیران شهرستان و کارآفرینان گروه پوشاک برگزار شد، بیان کرد: باید با همه اعتقاد و تعهد برای پیشرفت تلاش کنیم و نمی&#۱۷۳;توانیم حتی یک لحظه در این بخش تعلل کنیم.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه نیاز به افراد ایثارگر، معتقد به توسعه، خلاق و ریسک͏پذیر داریم، تأکید کرد: پیشرفت وارداتی نیست بلکه یک حرکت درون زا بوده که محصول خلاقیت، تلاش و مشارکت آحاد جامعه است.

دکتر دهقانی با اشاره به نقش بانوان در توسعه و پیشرفت کشور و فعالیت به ویژه در حوزه اقتصادی ادامه داد: امروز شاهد فعالیت ایثارگرانه بانوان در حوزه مشاغل خانگی هستیم و تلاشی که یک خانم خانه دار می تواند انجام دهد از دو منظر حائز اهمیت است اول نقش مؤثر در تولید و اشتغال و دوم ایفای نقش مادرانه در منزل که می تواند هم͏زمان با فعالیت و تولید نقش تربیت فرزندان را نیز انجام دهد و این بسیار مهم و اساسی است.

عضو هیئت͏ علمی جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه با اشاره به طرح مشاغل خانگی و اینکه این طرح با حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان کلید خورد، اضافه کرد: در سامانه طرح نوین مشاغل خانگی و در مرحله اول ۴۶۲۶ نفر ثبت͏نام کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان عنوان کرد: سهمیه استان در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی ۲۷۰۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به صورت پایلوت در ۹ استان در حال اجراست، افزود: کل سهمیه کشور در این طرح ۲۰ هزار نفر بوده که بعد از ثبت͏نام متقاضیان و ارزیابی͏های انجام شده آمار نهایی متقاضیان استان به ۳۵۵۴ نفر رسید که بخشی از این آمار مربوط به بروجرد است.

دکتر دهقانی خاطرنشان کرد: بروجرد یکی از ظرفیت͏های خوب در حوزه مشاغل خانگی استان محسوب می͏شود و با این رویکرد مزیت͏های خاص این شهرستان را شناسایی کردیم.

وی تأکید کرد: در حوزه پوشاک خانم حسینی به عنوان پشتیبان ۴۰ متقاضی مشاغل خانگی را تحت پوشش قرار داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه گفت: تاکنون و با تلاشی مستمر و همراهی بسیار خوب همه دستگاه های اجرایی استان ازجمله استانداری، سازمان های حمایتی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمینه و بستر برای فعالیت ۱۸۴۰ نفر فراهم شده است ولی متأسفانه بخشی از ثبت͏نام͏کنندگان بعد از ایجاد این زمینه اعلام کردند صرفاً دنبال تسهیلات هستیم و نیاز به کار نداریم در حالی͏که بارها اعلام شده است اولویت الگوی نوین ایجاد شغل، توانمندسازی و اتصال به بازار است.

دکتر دهقانی با اشاره به فرهنگ اشتباه کار در استان تصریح کرد: گره خوردن فعالیت با تسهیلات منجر به اشتغال نمی شود و جهاد دانشگاهی در طرح الگوی نوین دنبال ایجاد فعالیت و کار است و در این مسیر پرداخت تسهیلات در اولویت نیست.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان عنوان کرد: هم͏اکنون در داخل و خارج کشور رایزنی گسترده ای برای فروش محصولات انجام شده و امیدواریم ظرف مدت کوتاهی زمینه و بستر اشتغال برای کل سهمیه استان را تکمیل کنیم ولی انتظار می رود متقاضیان هم مانند پشتیبانهای طرح که با جدیت همکاری کرده بر اساس الگوی نوین همکاری کنند.