اخبار

دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی گیلان افتتاح شد

گيلان

۱۳۹۹/۱۱/۰۷

متن کامل خبر

به گزارش ایسنا؛ دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی استان گیلان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی، معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی افتتاح شد.
عباس علیزاده امروز در حاشیه افتتاحیه دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی گیلان گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نقاط قوت فراوانی، نظیر شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های استان دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: مطالعات و بررسی‌ها بیان‌گر آنست که اجرای مشاغل خانگی براساس الگوهای گذشته با مشکلات و موانع زیادی نظیر کم توجهی به توسعه فعالیت های شبکه‌ای، راهنمایی، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، تنوع شیوه های آموزشی، اتصال به بازار، توسعه رشته‌های نوین، توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی، هدفمندی حمایت ها، در فرآیند فعلی مشاغل خانگی مواجه است. به همین دلایل در الگوی جدید نواقص و حلقه‌های مفقوده شناسایی و مورد بازنگری قرار گرفت.
توانمندسازی 2100 نفر در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در گیلان
میرمسلم رهبر هاشمی، معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان نیز در این افتتاح اظهار کرد: دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی با هدف شناسایی، توانمندسازی، مشاوره و اتصال به بازار راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان و براساس انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت کار اجرا شده است و جهاددانشگاهی به عنوان مجری این طرح است، گفت: در قالب اجرای این طرح بیش از 54 هزار نفر در سطح کشور در حوزه مشاغل خانگی توانمند می شوند که از این تعداد سهم استان گیلان 2100 نفر است که خوشبختانه این ظرفیت در استان تکمیل شده است.