اخبار

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری برگزار شد

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۹/۱۱/۰۷

متن کامل خبر

مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهرکرد به تشریح اهمیت طرح ملی مشاغل خانگی پرداخت.
سید غلامرضا رضوی با بیان اینکه این طرح ملی  در چهارمحال و بختیاری با سهمیه ایجاد شغل برای 800 متقاضی از کارفرما به سازمان جهاد دانشگاهی استان محول شد، گفت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کارفرمای استانی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است.
به گفته وی، این طرح در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب‌شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال 1396 طراحی و به تصویب رسید و به‌منظور اجرا و پیاده‌سازی به جهاددانشگاهی واگذار شد تا شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار و با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی انجام شود.
رضوی با بیان اینکه طرح ملی مشاغل خانگی  در سه فاز"تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان"،"شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان"و "اتصال به بازار" اجرا می شود، افزود: این طرح بازارمحور است و نقش اصلی در این زمینه را پیشرانان ایفا می‌کنند.