اخبار

معاون امور اقتصادی استانداری کردستان: افزایش اعتبارات مشاغل خانگی پیگیری خواهد شد

كردستان

۱۳۹۷/۱۱/۰۶

متن کامل خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان گفت: بحث مشاغل خانگی و اتصال آن به بازار برای استان قابل اهمیت است و بر همین اساس این موضوع را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح خواهیم کرد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد کردستان، حسین فیروزی  در نشست با رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، ضمن تقدیر از عملکرد این نهاد در خصوص پیشرفت ساماندهی طرح مشاغل خانگی، اظهار کرد: الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که توسط جهاددانشگاهی استان کردستان انجام می گیرد، طرحی اثر بخش است و حمایت بیشتری را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه اتصال به بازار مهمترین بخش در طرح مشاغل خانگی است، عنوان کرد: زمانی می توانیم دغدغه بیکاری را در استان کاهش دهیم که مشاغل خانگی را تقویت و آن را به بازار ارجاع دهیم.

معاون  هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان با بیان اینکه در طرح توسعه مشاغل خانگی باید پشتیبانان تسهیلات دریافت کنند، ذکر کرد: باتوجه به اهمیت این طرح رایزنی هایی را با وزارت تعاون و وزیر انجام خواهیم داد که بتوانیم کمبود اعتبارات را در این حوزه جبران کنیم.

فیروزی افزود: جهاددانشگاهی باید در یک مطالعات دقیق، فقر چند بعدی استان را با استان های دیگر مقایسه کرده و نتیجه را به صورت گزارشی کامل تحویل دهد تا بتوانیم از این طریق جذب اعتبار بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه سامانه سرمایه گذاری جهاددانشگاهی را بررسی کرد و گفت: طراحی این برنامه تحت وب توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی ستودنی است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در پایان با اشاره به اینکه این برنامه شرایط جذب سرمایه گذار را آسان تر  خواهد کرد، یادآور شد: امروزه مشکل سرمایه گذاران با الکترونیکی شدن مراحل کار صورت خواهد گرفت، بر همین اساس باید از چنین تکنولوژی هایی بسشتر حمایت شود.