اخبار

جهاد دانشگاهی، مجموعه ای الگو ساز در زمینه مشاغل خانگی

اصفهان

۱۳۹۹/۱۱/۰۸

متن کامل خبر

ایسنا/اصفهان  معصومه ابتکار در نشستی با بانوان کارآفرین استان اصفهان که عصر دیروز (سه شنبه_۷ بهمن ماه) در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بانوان کارآفرین امروز با همه مشکلات و سختی ها در جنگ اقتصادی مشغول کار و تلاش هستند که از تلاش های بی وقفه و ارزشمند آنها قدردانی می کنم.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با یادآوری اینکه توان افزایی زنان از مهارت های زندگی تا مهارت های تخصصی را دربر می‌گیرد، تصریح کرد: درحال حاضر دو مجموعه درحال الگوسازی هستند ازجمله مجموعه جهاد دانشگاهی که در زمینه مشاغل خانگی گام برداشته و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته و حتی به سمت مشاغل دانش بنیان حرکت  می کند که بسیار پیشرو و آینده نگر است.

 وی با تاکید بر حمایت معاونت امور زنان و خانواده دفتر ریاست جمهوری از طرح های مشاغل خانگی، گفت: در این راستا برای اولین بار استانداردهای مشاغل خانگی تصویب و ابلاغ شد که تا پیش از این وجود نداشت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین به رایزنی با بانک مرکزی رایزنی اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات زنان کارآفرین این است که چون دسترسی کمتری به منابع مالی در مقایسه با مردان دارند، امکان وثیقه گذاری برایشان سخت تر است. این گام را از مشاغل خرد شروع کردیم و بانک مرکزی موافقت کرد که زنان برای مشاغل خرد بتوانند از سهام عدالت به عنوان وثیقه استفاده کنند و فرصتی برای حمایت از مشاغل خرد فراهم شد که خوشبختانه زنان کارآفرین نیز از آن استقبال کردند.

در این نشست همچنین حسن قاضی عسگر، معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان ایجاد صندوق حمایت از بانوان کارآفرین را نیز ایده خوبی دانست و که باید زیرساخت ها و بودجه های مورد نیاز آن تامین شود.