اخبار

آغاز فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان

هرمزگان

۱۳۹۹/۱۱/۰۸

متن کامل خبر

صدیقه مظفر در گفت‌وگو با روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، بابیان اینکه هم‌اکنون آغاز فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان هستیم، افزود: ارزیابی اولیه که شامل صحت سنجی اطلاعات واردشده توسط متقاضیان، دادن مشاوره و راهنمایی شغلی به آنان بوده است در 8 استان به اتمام رسیده.

صدیقه مظفر با اشاره به انجام مراحل مربوط به فاز اول طرح توسعه مشاغل خانگی در 13شهرستان استان هرمزگان  عنوان کرد : تا الآن در شهرستان‌های عباس 1456، بندرلنگه 188، قشم 442، میناب 1120،جاسک 265رودان 332، حاجی‌آباد 578 ، بستک 342 ، خمیر 231، پارسیان 337، سیر یک  253 ابوموسی و بشاگرد 451نفر متقاضی طرح هستند.

این مدیر اجرایی گفت:در فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان برگزاری جلسات توجیهی با پیشرانان، سطح‌بندی متقاضیان، معرفی متقاضیان به پیشران، فراخوان و ثبت‌نام تحصیل گران، معرفی منابع آموزشی جهت آموزش عمومی ، تهیه و تدوین منابع آموزشی، ارائه مشاوره موردنیاز به متقاضیان در طول اجرای دوره ، ورود اطاعات آموزش،  مشاوره و گزارش آن در سامانه، راستی آزمایی ارائه مشاوره و گزارش آن در سامانه و....می‌باشد.

وی اظهار کرد: طرح مذکور در هر شهرستان از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با پیشران‌ها و پشتیبان‌ها با جهاد دانشگاهی در هر شهرستان وارد مرحله آموزش، توانمندسازی و مشاوره خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان افزود: قرار است با همکاری پیشران‌ها و کاربر اساس فرمت‌ها، اصلاح و ویرایش اطلاعات و پروفایل سامانه‌ای، مشاوره تخصصی شغلی، و استعداد سنجی برای تک‌تک متقاضیان انجام شود و با توجه به شرایط کرونایی و ابعاد زمانی پیش‌بینی‌های لازم صورت بگیرد.

مظفر ابراز کرد: موضوع اصلی این است که بیشتر جامعه هدف ما متقاضیان که  اسامی آنان در سامانه ثبت‌شده هستند که کارهای مشاوره تخصصی، ایجاد انگیزه و مشاوره شغلی جهت ایجاد یک شغل پایدار را در این مرحله خواهیم داشت.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه آموزش شهرستان  سیر یک و خمیر در این هفته آغازشده گفت: افراد در طرح توسعه مشاغل خانگی از فواید این طرح بهره‌مند شده و می‌توانند با خوداشتغالی و اشتغال‌زایی به درآمد رسیده و خودکفا شوند.

انتهای پیام