اخبار

جلسه هم اندیشی بانوان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان

گلستان

۱۳۹۹/۱۱/۰۸

متن کامل خبر

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان گلستان  در جلسه هم اندیشی بانوان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با بیان اینکه :طرح ملی مشاغل خانگی  که کارفرما در گلستان اداره تعاون  ورفاه اجتماعی است اظهار کرد: به منظور حمایت از کارافرینان  وپیشرانان سلسله جلسات  وبیناری  با حضور مدیران  کل  ویا معاونین  حوزه  اشتغال  دانشگاه های اجرایی مرتبط در این  طرح ملی   برگزار خواهد شد..
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گلستان،سید عزیز موسوی ادامه داد:از انجا یی که بیشتر ثبت نامی  درگلستان  در این طرح ملی از بانوان  هستند جهاددانشگاهی  با معاونت امور بانوان  استانداری  جهت  هرچه بهتر  اجرا شدن  این سلسلسه  جلسات  همکاری  های بسیاری  خوبی صورت گرفته  است.. 
وی خاطر نشان کرد:پیشرانان دراین جلسات  قرار است  با کارافرینان طی یک نشست  صمیمی مشکلات خود را به طور مستقیم با مدیر کل دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه مشاغل خانگی مطرح کنند.

مدیرکل دفتر  اموربانوان استانداری گلستان نیز در این جلسه بیان کرد:باید در این زمینه ها هم سویی وجود داشته وهمه  ظرفیت ها یک جا جمع ،کمیته راهبردی تشکیل داده و در همین کمیته راهکارها و موضوع مشخص شود..

الهه غیناقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ روستا در طرح بازاریابی دیجیتال در گلستان فعالیت دارند، تصریح کرد: این کار برای اولین بار در کشور اجرا شده و در صورت کسب نتایج مثبت، آن را در دیگر روستاهای مولد گلستان نیز اجرایی خواهیم کرد. 
با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، با استفاده از کسب‌وکار اینترنتی و بازاریابی دیجیتال می‌تواند شغل‌های بیشتری ایجاد کرد 

وی  خاطر نشان کرد: درسال گذشته نمایشگاهی با هماهنگی شهرداری  گرگان برپا کردیم و درسالجاری با شرایط ویروس کرونا امکان  تمرکز روی نمایشگاه نداریم  وباید  بتوانیم با همکاری  هم وبینارهای مفیدی برگزار کنیم
متین تقی  بایی مدیر اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  استان گلستان  نیز در این جلسه  اظهار کرد:طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی، آموزش و اتصال به بازار در استان اجرا می شود. 
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از دو هزار نفر  دراین طرح پلی ثبت نام کردند که  بیش از ۸۰ درصد متقاضیان را بانوان تشکیل می‌دهند

وی خاطر نشان کرد: باوتوجه  به اینکه  بیشتر  ثبت نامی ها  بانوان هستند  توسعه مشاغل خانگی  بانوان   دراولویت  خواهد بود