اخبار

مهارت آموزی، لازمه ایجاد اشتغال پایدار در روستاها

كردستان

۱۳۹۹/۱۱/۰۸

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: خالد جعفری در دهمین جلسه کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی استان، بر ضرورت شناسایی و رفع موانع جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تاکید و اظهار کرد: این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با هدف ایجاد اشتغال در روستاها تامین شده لذا باید دستگاه های اجرایی و بانک ها با همفکری و همکاری، موانع را رفع و در جذب حداکثری آن تلاش کنند. 

وی افزود: شاید آنچه که سبب شده نتوانیم خارج از اشتغال سنتی، در روستاها اشتغال ایجاد کنیم، ناکافی بودن آموزش های مهارتی لازم باشد. 

جعفری خاطرنشان کرد: باید در روستاها، بازار کار را شناسایی کنیم تا بتوانیم مشاغلی ایجاد کنیم که بسته به شرایط، نیاز آن احساس می شود و اشتغال آن نیازمند مهارت آموزی است و این امر با تعامل سازمان فنی و حرفه ای با دیگر دستگاه های اجرایی میسر می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ضمن اشاره به ورود جهاددانشگاهی به بحث مشاغل خانگی، گفت: جهاددانشگاهی باتوجه به ظرفیت و پتانسیل های که دارد ما باید این نهاد علمی را در بحث جذب سهمیه بیشتر در مشاغل خانگی و برگزاری دوره های همچون سرباز ماهر کمک بکنیم.

در ادامه این جلسه سیروان صیدی معاون آموزش جهاددانشگاهی استان کردستان ضمن تشریح حوزه و برنامه های این نهاد علمی، گفت: جهاددانشگاهی استان گردستان در زمینه فعالیت های اشتغال و جوانان برنامه های خوبی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته این نهاد علمی در قالب یک طرح کشوری به نام سرباز ماهر بالغ بر 40 هزار و 240 ساعت نفر دوره آموزش برای سربازان نیرو های مصلح برگزار کرده است.

صیدی با بیان اینکه کارفرما این طرح اداره ورزش و جوانان استان بوده است، افزود: طرح آموزش سرباز ماهر در دو سرفصل "کار آفرینی و اشتغال"، " مهارت های زندگی" برای سربازان برگزار و بالغ بر 1 هزار و 6 گواهینامه توسط جهاددانشگاهی استان صادر گردیده است.

معاون آموزش جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: در این طرح از نیروانتظامی استان 179 نفر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 180 نفر و ارتش جمهوری اسلامی ایران 144 نفر حضور داشته اند.

وی در ادامه عنوان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان این آمادگی را دارد که جشنواره ایده های برتر سربازان را برگزار کند.

صیدی در پایان به مرکز رشد و شکوفایی جهاددانشگاهی اشاره و یادآور شد: سربازانی که ایده های خوب و کاربردی دارند میتوانند پس از تایید در شورای جذب و پذیرش از ظرفیت های این مرکز استفاده بکنند.