اخبار

۱۰۰ نفر از زنان خراسان شمالی برای بافت گبه به کار گرفته می شوند

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۱/۰۸

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، حسن خوش صفا، سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان در جلسه با سرکار خانم نارنج شاکری پیشران صنایع دستی استان اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان همزمان با سراسر کشور براساس تفاهم نامه وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاددانشگاهی به در قالب مجری در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه سهمیه خراسان شمالی در این طرح ۵۰۰ نفر بوده و تاکنون نیز ۵۰۴ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نام نویسی کرده اند، گفت: با توجه به اینکه در بحث ارزیابی، مشاوره و استعداد یابی قطعا با ریزش آماری مواجه خواهیم بود بنابراین از پیشران های استان از طریق اطلاع رسانی به زیرمجموعه خودنسبت به نام نویسی در این طرح اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افراد برای نام نویسی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی باید به سامانهInhb.ir  مراجعه کنند، افزود: هم اکنون با استفاده از ظرفیت خانم شاکری به عنوان پیشران صنایع دستی استان حدود ۱۰۰ نفر از زنان این منطقه با آموزش و مشاوره و استعداد یابی در تولید گبه به کار گرفته خواهند شد.

وی گفت: تشکیل زنجیر تولید فرش و گلیم در قالب یک تیم در خراسان شمالی و در راستای اتصال ظرفیت های موجود و حلقه ها به هم دیگر از اهمیت بسزایی برخوردار است،

وی ادامه داد: در قالب انعقاد تفاهم نامه با خانم شاکری به عنوان پیشران صنایع استان مقرر است ۱۰ نفر جهت ریسندگی و ۲۰ نفر هم جهت پارچه بافی و ۱۰ نفر هم برای تابلو فرش از افراد ثبت نامی در سامانه و حاشیه شهر به کارگیری شوند.

نارنج شاکری پیشران صنایع دستی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان نیازمند همدلی و هم افزایی مدیران است.

وی با تاکید بر اینکه به منظور ایجاد زنجیره ارزش و تولید محصول باید همه پیشران ها در یک حوزه با هم هم صدا و هم قدم شوند، افزود: ما باید با همکاری و ارتباط مستمر زمینه احیاء و ماندگاری هند دست بافته های داری را در استان ایجاد کرده و در نهایت با تولید محصول با کیفیت آن را به خارج از منطقه صادر کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان توسط جهاددانشگاهی به عنوان مجری، خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این طرح در راستای توسعه استان و کمک به ایجاد کسب و کارهای خانگی از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

انتهای پیام