اخبار

آشنایی با قوانین و مقررات ایجاد مشاغل خانگی

كرمان

۱۳۹۹/۱۱/۰۸

متن کامل خبر

سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله(ع) استان کرمان با همکاری دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان کرمان دوره آشنایی با قوانین و مقررات ایجاد مشاغل خانگی برنامه ریزی و اجرا نمودند.

تسهیلگران صندوق های قرض الحسنه سپاه در تمامی شهرستان های استان کرمان در این دوره شرکت کردند و در این دوره یک روزه سرفصل هایی همچون : آشنایی با دنیای کسب و کارهای خانگی، تدوین طرح کسب و کار، مهارت های لازم کارآفرینان خانگی و ... توسط آقای دکتر بابک شعبان نژاد تدریس شد.

مهندس ایمان حسامی مدیراجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی کرمان در ابتدای جلسه با بیان اینکه این طرح در ۳۱ استان کشور توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در حال اجراست، گفت: اجرای موفق این طرح میتواند برای 2500 نفر در استان کرمان شغل پایدار به ارمغان داشته باشد.

او یادآور شد: این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در ۹ استان کشور اجرا شد و پس بازیینی و رفع نواقص، اجرای آن به شکل سراسری در دستور کار قرار گرفته است.

حسامی افزود: بررسی، شناسایی، اولویت بندی مزیت‌ها و هماهنگی‌های اولیه را فاز نخست این طرح معرفی و اضافه کرد: در این فاز، امکانات موجود شهرستان‌ها، نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید شهرستان‌ها شناسایی شده است و در این فاز باید هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی شکل بگیرد و افراد برای ثبت نام در سامانه INHB.ir هدایت شوند.

در ادامه جلسه دکتر رضا خواجه حسنی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان گفت: افراد جویای کار، صاحبان مشاغل خانگی، خانم های خانه دار و زنان سرپرست خانوار میتوانند در این طرح ثبت نام کنند و از مزایای رایگان این طرح که شامل: آموزش، توانمندسازی، مشاوره، بازاریابی محصول، فروش محصول و ثبت برند بهره مند شوند.

لازم بذکراست تاکنون 5000 نفر در سطح استان کرمان در این طرح ثبت نام کرده اند.