اخبار

مشاغل خانگی مناسب زنان استان کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر بشناسید

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۹/۱۱/۱۲

متن کامل خبر

مشاغل خانگی مناسب زنان استان کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر بشناسید
ایسنا کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشاغل خانگی مناسب زنان با توجه به فرهنگ استان کارهای آشپزی، هنری دستی، نمد دوزی، آرایشگری، خیاطی، بافتنی، قالی‌بافی، پرورش گیاهان دارویی و رانندگی است.

«فضل الله آذرفر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: دخیل کردن مشاغل خانگی در اقتصاد کشور و آموزش نیروهای مستعد در مشاغل خانگی می‌تواند در توسعه مشاغل خانگی استان کهگیلویه و بویراحمد موثر باشند.

وی اظهارکرد: تدابیری اندیشیده شود که قوانین و مقرراتی اتخاذ و به عنوان یک قانون لازم الاجرا در زمینه مشاغل خانگی باشد.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آموزش و توانمندسازی، حمایت از پشتیبانها، ایجاد شبکه کسب و کار، توجه به بازاریابی و فروش محصولات و اعطای تسهیلات جهت حمایت از توسعه مشاغل خانگی در استان اهمیت زیادی دارند.

آذرفر تصریح کرد: تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی، تکمیلی کشاورزی، عشایری، تولیدات گیاهان دارویی، صنایع دستی، فعالیت های فرهنگی هنری، فرش دستباف و تولیدی صنعت و خدمات مهمترین فرصت ها و ظرفیت های مشاغل خانگی در استان هستند.

وی ادامه داد: همه ظرفیت ها و زمینه های بومی اعم از کشاورزی، عشایری، صنایع دستی و گیاهان دارویی ظرفیت و زمینه قابلیت توسعه بازار در سطح ملی و منطقه را دارند.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آشنا نداشتن با مشاغل خانگی و درآمد نداشتن از این راه از نقاط ضعف متقاضیان راه اندازی کسب و کار خانگی است.

آذر فر تصریح کرد: حمایت نشدن از سوی مسئولین، فراهم نبودن محیط و فضای کار و آشنا نبودن به مشاغل مربوطه از مهمترین مشکلات توسعه مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. طرح مشاغل خانگی در توسعه مشاغل خانگی بسیار تاثیرگذار و مثبت بود و جهت توانمندسازی در استان مفید است.

وی عنوان کرد: مشاغل خانگی مناسب فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها مربوط به رشته های تحصیلی صنایع دستی، صنایع تبدیلی، تکمیلی در بخش کشاورزی و در رشته های فرهنگی و هنری رسته بندی می شوند.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: مشاغل خانگی مناسب زنان با توجه به فرهنگ استان کارهای آشپزی، هنری دستی، نمد دوزی، آرایشگری، خیاطی، بافتنی، قالی‌بافی، پرورش گیاهان دارویی و رانندگی است.

آذر فر بیان کرد: پیشنهاد می‌شود برای الگوی جدیدی توسعه مشاغل خانگی و نقاط ضعف شناسایی و الگوی جدید توسعه کسب و کار خانگی اجرا شود.