اخبار

ایجاد اشتغال برای متقاضیان رشته پوشاک خراسان شمالی در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی

خراسان شمالي

۱۳۹۷/۱۰/۲۹

متن کامل خبر

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی از ایجاد اشتغال برای نخستین گروه از شرکت کنندگان رشته پوشاک خراسان شمالی در قالب اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی خبر داد.


به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، دکتر رضا شاهین فر با بیان اینکه فاز دوم و سوم طرح ملی الگوی مشاغل خانگی در استان در حال اجرا است، افزود: نخستین گروه از متقاضیان رشته پوشاک پس از آموزش های عمومی و ارائه مشاوره های مورد نیاز، جهت اتصال به پشتیبان معرفی شده اند.


وی ادامه داد: گروه های بعدی نیز به تناوب به پشتیبانانی که از قبل آمادگی خود را جهت همکاری در طرح، اعلام داشته اند معرفی خواهند شد.


رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی افزود: دو هزارو 580 نفر در استان در طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی ثبت نام کردند.


وی افزود: کارگاه های آموزشی برای شرکت کنندگان در این طرح در حال برگزاری است و معرفی داوطلبان به شرکت های موفق و برقراری ارتباط آنان با بازار در برنامه است.


وی افزود: در این راستا آموزش های عمومی و تخصصی رشته های پرورش قارچ، گیاهان دارویی، گل محمدی، نساجی سنتی، زنبور داری و کرم ابریشم و همچنین آموزش های عمومی گلیم و آزمون تعیین سطح رشته مترجمی زبان نیز انجام شده است.


الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف استاندار‌سازی‏ محصولات، ایجاد برند ملی و فروش و اتصال به بازار محصولات خانگی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، ایلام به صورت پایلوت در حال اجراست.