اخبار

انعقاد تفاهم نامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با جهاد دانشگاهی استان با از اجرای خوب طرح نوین مشاغل خانگی

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۷/۱۰/۲۷

متن کامل خبر

به گزارش  روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري، سيد حفيظ‌‌الله فاضلي 26 دي‌ماه در اين آيين، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به صورت پايلوت در 9 استان کشور قراردادي با جهاد دانشگاهي در قالب الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي منعقد کرد که چهارمحال و بختياري يکي از آن استان‌ها است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري با اشاره به عملکرد مطلوب جهاد دانشگاهي در اجراي اين طرح پايلوت، افزود: انتظار مي‌رود ديگر دستگاه‌هاي اجرايي استان به منظور آموزش براي ايجاد اشتغال، تفاهم‌نامه‌اي را با جهاد دانشگاهي منعقد کنند تا در رسته‌هاي مختلف اشتغال ايجاد شود.

وي همکاري‌ جهاد دانشگاهي با  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي را قابل تقدير دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفيت‌ها و امکانات مختلف، اين دو دستگاه مي‌توانند در رسيدن به اهداف مشترک به يکديگر کمک کنند.

در ادامه سرپرست جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري با اشاره به فعاليت جهاد دانشگاهي در سه معاونت پژوهشي، آموزشي و فرهنگي، اظهار کرد: جهاد دانشگاهي استان با دارا بودن پنج مرکز آموزش‌هاي کوتاه‌مدت و اشتغال محور تاکنون دوره‌هاي آموزشي متعددي در استان تدوين کرده است.

سيروس رضايي تاکيد کرد: اين تفاهم‌نامه در راستاي توسعه و گسترش همکاري‌ها و تعامل در زمينۀ فعاليت‌هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اشتغال و کارآفريني و بهره‌گيري از توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي مشترک طرفين تفاهم‌نامه در راستاي توسعه اشتغال استان منعقد شده است.

وي با بيان اينکه امضاي اين تفاهم‌نامه موجب ارتقاي سطح همکاري اين دو مجموعه در استان مي‌شود، اظهار کرد: ارائه آموزش‌هاي لازم به فراگيران جوياي کار و بسترسازي براي حمايت از متقاضيان مشاغل به ويژۀ فارغ‌‎التحصيلان دانشگاهي از موارد مورد تأکيد در اين تفاهم‌نامه است.

گفتني است، تسهيل در اجراي طرح‌هاي مشترک به ويژه طرح ملي الگوي نوين توسعۀ مشاغل خانگي، توسعۀ همکاري‌هاي دوجانبه و ارائۀ راهکارهاي نوين علمي و کاربردي در راستاي کمک به اشتغال استان، همکاري مشترک در امر تهيه و اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي فرهنگي، آموزشي و پژوهشي به منظور توسعه و تقويت قابليت‌هاي طرفين در راستاي مأموريت‌ها، معرفي خبرگان، حاميان و پشتيبانان فعال در حوزۀ راه‌اندازي مشاغل به جهاد دانشگاهي و در اولويت قراردادن جهاد دانشگاهي براي انجام طرح‌هاي پژوهشي، آموزشي و فرهنگي را از جمله انعقاد اين تفاهم‌نامه بوده است.