اخبار

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت همکاران محترم و معزز، در راستای بررسی فرآیندهای ارائه تسهیلات به پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

تهران

۱۳۹۹/۱۱/۱۲

متن کامل خبر

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت همکاران محترم و معزز، در راستای بررسی فرآیندهای ارائه تسهیلات به پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
امروز مورخ 11 بهمن ماه 1399 جلسه ای در دفتر جناب اقای دکتر نورالله زاده مدیر عامل محترم صندوق کارآفرینی امید، جناب آقای دکتر منصوری معاون محترم توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سرکار خانم امام دادی دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، جناب اقای دکتر بیجندی، جناب اقای مهندس دشتی و اینجانب برگزار گردید.
 در  ابتدا این جلسه جناب آقای دکتر بیجندی و جناب آقای مهندس دشتی گزارشی از تعداد درخواست ها، موانع و مشکلاتی که منجر به عدم اعطای  تسهيلات به تعدادی از پیشرانان معرفی شده (طرح پایلوت مشاغل خانگی) توسط جهاد دانشگاهی بود پرداخته و ضمن بیان پاره ای از مباحث مطرح شده از سوی دفاتر صندوق کارآفرینی امید در ۹ استان پایلوت، ازعدم پرداخت و همچنین نحوه پرداخت این تسهیلات گلایه نمودند.
 در ادامه جلسه اعضا به بررسی راه کارهای قابل تحقق برای رفع این موانع پرداخته و در نهایت مقرر شد برای رفع این مشکلات اقدامات ذیل انجام شود.
1. کمیته راهبری با حضور دکتر بیجندی، دکتر منصوری، دکتر نورالله زاده و سرکار خانم امام دادی  تشکیل شود. وظیفه این کمیته بررسی موانع و مشکلات در خصوص عدم تحقق تسهیلات به پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و ارائه راه کار برای رفع این موانع تعیین گردید.
2. تشکیل کمیته اجرایی طرح در ستاد و استان ها، وظیفه این کمیته در ستاد رفع ابهام ها، تعیین تکلیف درخواست های تسهیلات  طرح پایلوت ( اولویت اول) و سپس طرح مشاغل خانگی در 31 است.
اعضا این کمیته در ستاد یکی از معاونان صندوق کارآفرینی امید به همراه مدیرکل ایشان، سرکار خانم امام دادی، جناب آقای دشتی و اینجانب می باشد. در استانها اعضای این کمیته متشکل از: معاون صندوق کارآفرینی امید، معاون اشتغال و کارآفرینی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیر پروژه طرح مشاغل خانگی  جهاد دانشگاهی در استان است.
۳. به منظور تسهیل در امور مقرر گردید مواردی که توسط کمیته اجرایی  در سطح ملی تصویب و مصوب می گردد دیگر نیاز به بررسی در سطح استان نداشته باشد.

همکاران محترم و بزرگوار واحدهای طرح پایلوت از شما بزرگواران درخواست می شود در اسرع وقت فهرست پیشرانان متقاضی دریافت تسهیلات را با آخرین وضعیت و به همراه مستندات به ستاد گزارش نمایند.
 از امروز ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ کارشناسان ستاد آقای نظیف و خانم ثالث با شما بزرگواران تماس گرفته و اطلاعات لازم را اخذ خواهند نمود لطفا نهایت همراهی و همکاری را مبذول فرمائید.

ضمنا نحوه دریافت تسهیلات برای پیشرانان متقاضی در طرح 31 استان، متعاقبا و با ارسال شیوه نامه اجرایی مورد نظر انجام خواهد شد.

اسدی مدیر هماهنگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی