اخبار

برگزاری جلسه هم اندیشی اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۱/۱۳

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی، امروز 13 بهمن ماه نشست هم اندیشی حسن خوش صفا، معاونت آموزشی جهاددانشگاهی با محمد اربابی، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان در محل این اداره کل با هدف ارائه گزارش و بررسی فازهای اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار شد.
در این جلسه بر لزوم همکاری با دهیاری ها به منظورایجاد بستراشتغالزایی در روستاها متناسب با ظرفیت منطقه، توجه به رشته‌های جدید مشاغل خانگی، بسترسازی به منظور واگذاری دستگاه های ریسندگی در مناطق حاشیه شهر، رایزنی با فروشگاه های زنجیره ای برای فروش محصولات حوزه مشاغل خانگی، حمایت از پیشران ها و ارائه تسهیلات به آنان در صورت توجیح طرح، برپایی کارگروه های علمی به صورت فصلی تاکید شد.
گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ذیل برنامه اشتغال فراگیر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و خانگی در تمامی استان‌های کشور در حال اجرا است.
همچنین این طرح تحت نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای اجرا می‌‎شود.
لازم به ذکر است ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی در خراسان شمالی همزمان با سایر استان‌های کشور از شهریور ماه آغاز شده و علاقه‌مندان می توانند برای آگاهی از ظرفیت‌ها، شرایط و مزیت‌های این طرح به سامانه inhb.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
گفتنی است حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت، نداشتن بیمه کارآفرینی(افرادی که بیمه خویش‌فرما دارند منعی در ثبت‌نام ندارند) از شرایط ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور است.
انتهای پیام