اخبار

سرمایه‌گذاری کم و اشتغال بالا؛ مزیت اشتغال خانگی برای اقتصاد

زنجان

۱۳۹۹/۱۱/۱۴

متن کامل خبر

رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: یکی از مزیت‌های اشتغال خانگی سرمایه‌گذاری کم و اشتغال بالا است.

سیدمحمود موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این روزها کسب و کارهای خانگی یکی از راهکارهای موثر در ایجاد اشتغال‌زایی در سراسر جهان محسوب می‌شود و در دهه‌های اخیر تعداد افرادی که به این نوع از اشتغال علاقه‌مند شده و به دنبال آن می‌روند، افزایش یافته است.

وی افزود: مشاغل خانگی بخش عمده‌ای از حوزه کسب و کارها در کشورهای توسعه یافته را تشکیل می‌دهد و روز به روز هم در حال گسترش است.

این مسئول ادامه داد: مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های مهم در اقتصاد است که اگر بخشی از خانواده‌ها نیز به آن توجه کنند تاثیر مهمی بر کاهش نرخ بیکاری و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد گذاشت، البته این در حالی اتفاق می‌افتد که دولت این بخش را همچون واحدهای تولیدی تنها نگذارد و این طرح صرفاً در حد حرف و بر روی کاغذ باقی نماند.

رئیس اتاق اصناف زنجان تصریح کرد: یکی از مزیت‌های مشاغل خانگی این است که نیازی به سرمایه‌گذاری بالا همانند بخش صنعت و یا بخشی از خدمات ندارد و با سرمایه کم تعداد بیشتری از افراد می‌توانند شغل داشته باشند.

موسوی خاطرنشان کرد: با توسعه مشاغل خانگی در جامعه هدف سازمان‌های حمایتی و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان، این افراد از دریافت ‌کننده مالیات به پرداخت ‌کننده مالیات در مراحل بعدی تبدیل می‌شوند.