اخبار

مشاغل خانگی؛ حلقه مفقوده حوزه اشتغال

زنجان

۱۳۹۹/۱۱/۱۴

متن کامل خبر

معاون فرماندار خرم‌دره گفت: نباید از ظرفیت مشاغل خانگی در ایجاد اشتعال غافل بود.

شاهپوررضا کاظمی در جلسه کمیته اشتغال خرم‌دره با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که در زمینه ایجاد اشتغال باید مورد توجه جدی قرار گیرد، توجه به مشاعل خانگی است، اظهار کرد: اغلب متقاضیان این نوع مشاغل، بانوان هستند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مقابله با بیکاری سرسام‌آور، توسعه مشاغل خانگی است که اتفاقاً نیاز به سرمایه‌گذاری کلان ندارد، افزود: تجربه نشان داده است که توسعه کسب و کارهای کوچک به دلیل ساختار ساده و زودبازده و نیاز اندک به سرمایه برای متعادل کردن بازار کار مؤثر بوده است.

معاون فرماندار خرم‌دره گفت: این‌گونه مشاغل فرصتی برای استفاده از ظرفیت تک‌تک اعضای خانوار به منظور کمک به تأمین معیشت، افزایش درآمد، رفع نیاز بنگاه‌های اقتصادی بزرگ‌تر، بهره‌وری بیشتر از امکانات و ظرفیت منازل مسکونی، افزایش اعتماد به نفس اعضای خانواده، انتقال دانش بومی و ایجاد انگیزه در خانواده‌ها برای فراگیری دانش تولید برای اشتغال‌زایی است.

وی از افزایش ۸ درصدی میزان اشتغال در خرم‌دره خبر داد و یادآور شد: از مهم‌ترین اولویت‌های اشتغال در خرم‌دره در سال جهش تولید، اهتمام به تعطیل نشدن واحدها و به چرخه بازگرداندن واحدهای تعطیل است.

این مسئول بیان کرد: شیوع کرونا تحول عظیمی در جهان ما و سبک زندگی همه افراد به وجود آورد، کسب ‌و کارها نیز از این تحولات مصون نماند و بسیاری از آن‌ها تحت تأثیر شرایط ویژه‌ای که این ویروس به وجود آورد، قرار گرفت.

کاظمی تصریح کرد: حتماً باید به موضوع جبران خسارت این واحدها توجه ویژه شود که در همین راستا دولت تسهیلاتی در نظر گرفته است که بخش‌های مرتبط با فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و گردشگری می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که اشتغال‌های مربوط به آن از زمان شیوع کرونا تاکنون دچار آسیب جدی شد ورزش است، تصریح کرد: در همین راستا ۲۹ واحد ورزشی در شهرستان حدود ۳ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.