اخبار

نشست مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی استان گیلان

گيلان

۱۳۹۹/۱۱/۱۴

متن کامل خبر

به مناسبت بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر نشست مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی استان با محوریت ارائه برنامه های شاخص هفته زن و ارائه گزارش اقدامات تفاهم نامه های همکاری مشترک معاونت امور زنان و دستگاه های جهاد دانشگاهی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان در محل استانداری گیلان برگزار گردید.
در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های صورت گرفته شده در طرح مشاغل خانگی توسط دستگاه جهاد دانشگاهی، گزارش کاملی از این فعالیت ها و ذکر نکاتی در جهت حمایت هرچه بیشتر متقاضیان این طرح توسط نمایندگان جهاد دانشگاهی ارئه و به بحث گذاشته شد.
در همین راستا جهاد دانشگاهی موفق به اجرای حمایت هدفمند، توانمندسازی، و آموزش تخصصی متقاضیان و در پی آن معرفی و آموزش الگو های جدید بازار، شکل دهی و شناسایی مکان بازارهای استاندارد و توسعه برند شخصی برای متقاضیان این طرح شده است.
کارشناسان جهاد دانشگاهی ضمن تاکید بر توانمندی متقاضیان در تولید و تمایل آن ها به تعامل و همکاری های اقتصادی، به نواقص وضعف های موجود در چرخه صنعت و عدم آگاهی افراد از استفاده مناسب از این پتانسیل ها جهت بهبود چرخه اشتغال پایدار و قطع چرخه فقر اشاراتی داشته و پیشنهاداتی جهت بهبود این فرایند ارائه دادند.
در انتها مصوب شد نشست تخصصی بین جهاد دانشگاهی، بهزیستی و کمیته امداد با حضور امور بانوان در زمینه تعامل بین سازمان های ذیربط برگزار گردد و نتایج آن رصد شده و کمک ها، تعاملات و همکاری های لازم جهت رفع موانع صورت بگیرد.