اخبار

اتصال به بازار برگ برنده طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۹/۱۱/۱۵

متن کامل خبر

مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری گفت: اتصال به بازار برگ برنده طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است.
مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری دردیدار با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار که در راستای تشریح روند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی برگزار شد، با بیان اینکه برگ برنده این طرح اتصال به بازار است، اظهارکرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  در چهارمحال و بختیاری با سهمیه ایجاد شغل برای 800 متقاضی از کارفرما به سازمان جهاد دانشگاهی استان محول شد.
سیدغلامرضا رضوی با اشاره به مراحل پایانی فاز اول طرح، از ورود به مرحله شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان خبر داد و خاطر نشان کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هدف این است که متقاضیان بر اساس آموزش و توانمند سازی به درآمد پایدار رسیده و صاحب کسب‌وکار مستقل شوند.
وی بافت قالی و تابلو فرش، گلیم بافی، کشت گیاهان دارویی و زعفران، تولید پوشاک محلی و مجلسی، تولید فرآورده های زنبور عسل، پشم ریسی و رنگرزی گیاهی، پرورش طیور، نوغانداری، سرمه دوزی، پرورش ماهیان زینتی، تولید و بسته بندی قارچ، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و باغی را از مزیت های اولویت دار مشاغل خانگی شهرستان کیار برشمرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار نیز در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان کیار در زمینه های مختلف، اظهار کرد: به همت کارآفرینان به زودی روستای حاجی آباد دهکده زعفران استان خواهد شد.
سعید داودی نیا همچنین با بیان اینکه دهکده قارچ استان نیز در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد:روستای قلعه ممکا اکنون با تولید سالانه یک هزار تن قارچ خانگی، عنوان دهکده قارچ استان را از آن خود کرده است.
وی ادامه داد: تولید سالانه 200 تا 300 تن عسل، ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس، تولید انگور و فرآورده های آن و همچنین انار منطقه مشایخ از دیگر ظرفیت های شهرستان کیار است.
داودی نیا با تاکید بر ضرورت تلفیق علم و تجربه، گفت: چنانچه تولید کنندگان محصولات تجربه خود را با علم و آموزش همراه کنند به طور قطع نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار با استقبال از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، از همکاری با جهاد دانشگاهی در راستای تحقق مطلوب این طرح ملی ابراز خرسندی کرد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش، تصریح کرد: چنانچه علاقه مندان ورود به بازار کار آموزش دیده و با علم به این حوزه ورود پیدا کنند موفقیت را از آن خود می کنند.