اخبار

آموزش حلقه مفقوده ایجاد اشتغال است

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۹/۱۱/۱۵

متن کامل خبر

معاون اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان کیار آموزش را حلقه مفقوده ایجاد اشتغال دانست و تاکید کرد: آموزش موتور محرکه جوانان برای ورود به بازار کار است که امید است با ورود جهادددانشگاهی به این عرصه، این مهم محقق شود.
مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری دردیدار با معاون اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان کیار و کارشناسان این اداره که در راستای تشریح روند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی برگزار شد، با بیان اینکه طرح ملی مشاغل خانگی  در سه فاز اجرا می شود، تصریح کرد: مرحله اول "تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان"بود که انجام شد و اکنون در مرحله دوم که"شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان"است، قرار دارد.
سیدغلامرضا رضوی خاطر نشان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  در چهارمحال و بختیاری با سهمیه ایجاد شغل برای 800 متقاضی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی استان محول شد.
با اشاره به مراحل پایانی فاز اول طرح، با بیان اینکه اتصال به بازار از مهم ترین اهداف این طرح ملی است، افزود: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هدف این است که متقاضیان بر اساس آموزش و توانمند سازی به درآمد پایدار رسیده و صاحب کسب‌وکار مستقل شوند.
معاون اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان کیار نیز در ادامه با ابراز امیدواری از فروش محصولات به نام خود استان با اجرای این طرح، اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه چهارمحال و بختیاری قطب تولید محصولات است اما به نام دیگر استان ها به ثبت رسیده است.
کورش رضایی افزود: هرچند محصولات در این استان تولید می شود اما با قیمتی اندک توسط دلالان خریداری و در استان‌های دیگر با قیمت بالا و به نام همان استان ها به فروش و حتی صادر می شود که امید است با اجرایی شدن طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دست دلالان کوتاه شود که به طور قطع شکل گرفتن این زنجیره تولید و فروش خود به خود توسعه این مشاغل را به دنبال دارد.
وی آموزش را حلقه مفقوده مشاغل خانگی دانست و تاکید کرد: چنانچه آموزش آنگونه که باید ارائه شود به طور قطع نتیجه حاصل شده نیز مطلوب خواهد بود اما متاسفانه تاکنون این مهم در جهاد کشاورزی به خوبی ایفا نشده است.
رضایی همچنین قول هرگونه همکاری با جهاد دانشگاهی در راستای تحقق آموزش به افراد واجد شرایط شهرستان کیار را داد و تصریح کرد: آموزش موتور محرکه جوانان برای ورود به بازار کار است که امید است با ورود جهادددانشگاهی به این عرصه، این مهم محقق شود.
وی با بیان اینکه شهرستان کیار رتبه سوم تولید عسل در سطح استان را دارد، گفت: برنامه های مطلوب و مدونی در راستای افزایش تولید عسل در دستور کار قرار گرفته است اما متاسفانه در فرآورده های زنبور عسل عقب هستیم.
رضایی ظرفیت ساخت کارگاه ساخت کلونی زنبور عسل در شهرستان کیار را یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه در شهر دستناء بیش از 30 کارگاه چوب بری وجود دارد، از این ظرفیت برای راه اندازی کارگاه ساخت کلونی استفاده خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینکه کارگاه های تولیدی شهرستان کیار نیمه جان هستند، ابراز امیدواری کرد با ورود جهاد دانشگاهی به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جانی دوباره بر این کارگاه ها دمیده شود.