اخبار

با اجرای طرح نوین مشاغل خانگی تایباد شهر فرت می‌شود

خراسان رضوئ

۱۳۹۷/۱۰/۱۹

متن کامل خبر

با همکاری ادارات میراث فرهنگی و اداره کار,تعاون و رفاه اجتماعی تایباد و جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، تایباد شهر فرت می‌شود.


در نشستی که در محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد با حضور روسای ادرات میراث فرهنگی، اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی و دهیاران روستاهای فرمان آباد و پشته و جوزقان و عامل توسعه شبکه دستبافته های داری و دستگاهی جهاد دانشگاهی برگزار شد بر چگونگی ساماندهی و سازماندهی فرت شهرستان تایباد تأکید شد.


در این نشست ابتدا جناب اقای تاج محمدی گزارشی از خدمات ارائه شده به فرت بافان دادن و خواهان هماهنگی و همکاری بیشتر بین جهاد دانشگاهی و این اداره شدند.


در ادامه مهندس احراری از هماهنگی این شبکه با واحدهای نساجی جهت تامین مواد اولیه و اقدامات انجام شده جهت بازاریابی تولیدات گزارشی ارائه کرد.


سپس ذوالفقاری رئیس محترم اداره کار,تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان به توصیف مزایای فرت پرداختند.با توجه به وجود حداقل 400دستگاه فرت بافی در این شهرستان خواهان تشکیل تعاونی فرت بافان شهرستان شدند که با استقبال حاضرین در جلسه روبه رو شد..


در پایان، احراری به اتقاق دهیار روستای جوزقان و یک پشتیبان از فعالیت های فرت بافی این روستا بازدید و پشتیبان فرت اقدام به خرید محصولات بافندگان فرت این روستا نمود و این روند ادامه خواهد داشت.