اخبار

آموزش، حلقه گمشده اشتغال

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۹/۱۱/۱۵

متن کامل خبر

نشست مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری  با مسئول نمایندگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کیار در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی برگزار شد.
سیدغلامرضا رضوی با اشاره به هدف اجرای این طرح، عنوان کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هدف این است که متقاضیان به درآمد پایدار رسیده و صاحب کسب‌وکار مستقل شوند. متقاضیانی که توان تولید دارند ولی توان فروش ندارند، با معرفی به پیشران (تولیدکننده ماهر و توانمند) و وصل شدن به بازار و شبکه‌سازی، صاحب شغل و درآمد پایدار می‌شوند.
وی افزود: این در حالی است که در طرح‌های قبلی متقاضیان تنها با کسب یک مهارت و سپس تهیه مواد اولیه با سرمایه شخصی یا اخذ وام از نهادهای حمایتی اقدام به تولید می‌کردند که به دلیل عدم شناخت بازار، نداشتن کیفیت لازم و استاندارد مناسب، نداشتن بسته‌بندی مناسب، نداشتن بودجه و دانش تبلیغات، بازاریابی و برندسازی، در فروش دچار مشکل و شکست می‌شدند.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی همچنین نقش پیشرانان (کارفرماها) در این طرح را بسیار کلیدی دانست و خاطرنشان‌کرد: در واقع پیشران با ارائه آموزش‌های تخصصی بازار به متقاضی و عقد قرارداد فروش تضمینی، ضمن توانمندسازی متقاضی متناسب با نیاز و سلیقه بازار این اطمینان خاطر نسبت به بازاریابی و فروش محصول تولیدی را ایجاد می‌کند تا متقاضی دغدغه‌ای در این خصوص هم نداشته باشد.
وی ادامه داد: پیشران‌ها نیز خود صاحبان برندهای معروف بازار هستند که می‌توانند با به کارگیری نیروهای آموزش‌دیده در این طرح، بدون درگیر شدن در مسائل استخدام و تأمین فضا و تجهیزات برای نیروی کار، نسبت به توسعه کسب‌وکار خود اقدام کنند.
مسئول نمایندگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کیار نیز حلقه گمشده اشتغال را آموزش دانست و خاطر نشان کرد: چنانچه آگاهی و آموزش باشد علاقه نیز برای ایجاد اشتغال پایدار نیز ایجاد می شود.
غلامحسین کریمی پرداخت تسهیلات بدون آموزش و همچنین صدور گواهی بدون ارائه آموزش برای متقاضیان دو اشتباهی بوده که در دوره های گذشته نه تنها به ایجاد اشتغال کمکی نکرد بلکه بدهکاران بیکار را به دنبال داشت.