اخبار

دوی امدادی ارزش آفرین در مسیر مشاغل خانگی

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۱۱/۱۵

متن کامل خبر

برگزاری نشست تخصصی نقش مشاغل خانگی در توسعه صنعت فرش با حضور مسولان دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان و معاونت بازرگانی و تجارت اداره کل صنعت معدن و تجارت استان برگزارشد.

در ابتدای نشست مرتضی نوری ، مدیر اجرایی طرح در استان ضمن تبریک دهه فجر انقلاب و میلاد فرخنده حضرت زهرا(سلام الله علیها) به معرفی برنامه های پیش رو پرداخت و بیان داشت : دبیرخانه اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در31 استان در حال اجرا می باشد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان بیان داشت: در فاز اول این طرح بشناسایی مزیت های شغلی مناسب استان و ثبت نام افراد متقاضی پرداخته شده است و در فاز دوم آموزش و مشاوره در راستای توانمندسازی متقاضیان و در ادامه در فاز سوم اتصال به بازار متقاضیان مدنظر است.

یکی از مزیت های شناسایی شده که نیاز به مدیریت زنجیره ارزش دارد فرش است و لذا ایجاد شبکه های ارزش محور در این رسته حائز اهمیت است.

در این اقدام همچوی دوی امدادی نقش هر سازمانی در بخشی از این مسیر ظهور و بروز دارد و با شکل دهی شبکه های ارزش محور عمودی و افقی هم افزا میتوان شاهد نتایج موفقیت آمیز در این باب بود.

در ادامه حمید داودی راد ، کارشناس اجرایی طرح با اشاره به سبقه و جایگاه فرش استان گفت : با مطالعات انجام شده جایگاه طراحان ، رنگرزان، بافندگان و فرش استان در کشور جایگاه مناسبی ندارد که امید است با همکاری مشترک عزیزان فعال این عرصه ، شاهد روزهای بهتری بود.

محمد رفیع سلطان زاده ، معاونت بازرگانی و تجارت اداره کل استان بیان داشت : راهی را که دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در آن گام نهاده بسیار مهم و در برهه کنونی حائز اهمیت است .

از این رو مجموعه متناسب با ظرفیت های موجود خود ، آماده هر گونه همکاری مورد نیاز در طرح می باشد.

وی بیان کرد : یکی از رشته هایی که میتواند اقتصاد خانوار را متحول کند فرش است زیرا آورده بسیار بالا و قابل توجهی دارد.

در پایان نشست مقرر شد در زمینه همکاری های بیشتر ، نمایندگانی از اداره کل در نشست های تخصصی طرح شرکت نمایند.