اخبار

بازدیدسرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی از موسسه تولید کیسه های پارچه ای

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۱/۱۵

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، حسن خوش صفا، سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان در این بازدید با اشاره اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پیرو تفاهم نامه این سازمان با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهارکرد: این طرح تحت نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای اجرا می‌‎شود.
وی ادامه داد: توجه به بازار یا همان تولید مبتنی بر بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به تسهیلات، توجه بیش از پیش به پیشرانان ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی، شبکه‌سازی‌های افقی و عمودی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از مهم‌ترین ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.
خوش صفا با اشاره به فعالیت های موسسه پیوند مهر بخش اترک در ایجاد اشتغال برای زنان و مردان بیمار در منزل و در محل کارگاه،گفت: می توان از ظرفیت مکان بازارهای فعال در حوزه مشاغل خانگی برای فروش هر په بیشتر محصولات این موسسه و کمک به کارکنان زیرمجموعه آن بهره برد.
وی با تاکید بر رایزنی با دستگاه های اجرایی به منظور خرید از این کیسه های پارچه ای از این موسسه، یادآورشد: دبیرخانه مشاغل خانگی استان در زمینه کمک به تامین نیروی مورد نیاز، تسهیل فرایند فروش در مکان بازارهای مجازی، برپایی دوره های آموزشی کسب و کارو همچنین دوره های خیاطی مورد نیاز، راهنمایی و مشاوره و آموزش عمومی و تخصصی برای بهبود وضعیت اشتغال افراد  و افزایش کیفیت محصول به این موسسه خدمات ارائه خواهد کرد.
خوش صفا با بیان اینکه افراد برای نام نویسی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی باید به سامانهInhb.ir مراجعه کنند، یادآورشد: پس از ثبت نام در این سامانه توسط کارشناسان دبیرخانه مشاغل خانگی استان مورد ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و مشاوره قرار می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل در حوزه های مد‌ نظر خود به فعالیت از قبیل تولید وفروش محصول و همچنین توسعه کسب کار خود برسند.
وحدت، مدیر موسسه پیوند مهر بخش اترک نیز در این بازدید با بیان اینکه هدف ما آموزش توانخواهان در راستای توانمندی و ایجاد زمینه های اشتغال و کارآفرینی است، گفت: درانجام این رسالت انتظار حمایت مادی را نداریم ولی از آنجایی که برون سپاری فعالیت های غیراصلی سازمانها و نهادها، راه رسیدن به اهداف سازمانی را هموارتر می کند و ازطرف دیگر سازمان ها باید به وظایف اجتماعی خود پایبند باشند،امید داریم با اعتماد مردم و مسئولان به این مجموعه ،بتوانیم گام هــای ارزنــدهای در حوزه اشتغال و کارآفرینی برداریم.
وی ادامه داد: کارگاه آموزشی خیاطــی پیوند مهر بخش اترک با صدای قرقره و سوزن چرخ های خیاطی بیماران مبتلا به ام اس را جانی دوباره میخشد و پیام شوق و امید به زندگی را برای این بیماران به ارمغان می آورد.
وحدت افزود: این کارگاه خیاطی نه چندان بزرگ که تنها مرکز کارآفرینی و آموزش به بیماران ام اس در این شهر است، فقط بخشی از فعالیت های سازمان مردم نهــاد پیوند مهر بخش اترک به شــمار می آید، سازمانی که هدفش حمایت و کارآفرینی برای بیماران خاص و نیازمنــدان با اولویت بیماران ام اس اســت. 
و بــا بیان اینکــه کارآفرینــی و اشــتغال یکی ازدغدغه های جدی افراد مشغول به کار برای این مجموعه است، افزود: از آنجایی کــه ایجاد زمینه اشــتغال و کارآفرینی دراین حوزه کاملا محســوس بود، این موضوع به صورت تخصصی و مستقل مورد بررســی قرار گرفت و پس ازبررسی ها، مشورت ها و رایزنی های بسیار، تلاش ها به ثمرنشســت و با حمایت انجمن ام اس اســتان و همت تني چند از توانخواهان و پشتیبانی افراد نیکــوکار، ســازمان پيوند مهر بخــش اترک به عنوان یک ســازمان مردم نهاد با هدف توانمندسازی توانخواهان و ایجاد فرصت های شغلی در بجنورد راهاندازی شد و مجوز فعالیت گرفت.
وحدت با اشاره به دوخت کیسه های پارچه متناسب با هر نوع سلیقه و نیاز جامعه در منازل افرادی که در این موسسه آموزش دیده اند، گفت: محصولات پس از تکمیل برای فروش به کارگاه آورده می شوند، اما این مجموعه در بازاریابی و فروش با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم از ظرفیت جهاددانشگاهی برای فروش محصولات خود نهایت استفاده را ببریم.
انتهای پیام