اخبار

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کمک شایانی به معیشت خانواده می کند و الگوی خوبی در کشور می شود.

قم

۱۳۹۹/۱۱/۱۹

متن کامل خبر

 

 

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کمک شایانی به معیشت خانواده می کند و الگوی خوبی در کشور می شود.

دکتر حیدری گفت: متقاضیان زیادی در این طرح شناسایی شده اند که با پشتوانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی به بازار متصل خواهند شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان قم افزود: مشاغل خانگی مزیت های فراوانی برای متقاضیان و پیشران های طرح ایجاد می کند و قطعا کارآفرینان برتر در استان قم می توانند فعالیت ها و بازارهای فروش آنها را تسهیل نمایند.

دکتر حیدری عنوان کرد: این طرح می تواند به معیشت خانواده کمک شایانی می کند و الگوی خوبی در کشور می شود و هزینه های تولید در کشور را کاهش می دهد.

حسینی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اجرای جهاددانشگاهی در حال اجرا می باشد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی قم: در این راستا در فاز اول مزیت های شغلی استان قم شناسایی شده است. این طرح در سه فاز اجرایی انجام می شود و متقاضیان پس از استعدادسنجی، مشاوره و توانمندسازی به بازار متصل می شوند.

حسینی افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می تواند به اقتصاد خانواده و به دنبال آن به اقتصاد جامعه  کمک نماید.

شریفی گفت: تاکنون بیشترین مشاغلی که متقاضیان در سامانه inhb.ir ثبت کرده اند در حوزه خیاطی و پوشاک، فرآوری محصولات، قالی بافی و گلیم بافی بوده است که بیشترین حجم تقاضا را به خود اختصاص داده اند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم گفت: کانون ظرفیت مناسبی جهت فعالیت های مشترک دارد.

شناسایی و معرفی کارآفرینان برتر و موفق استان که بازار فروش مناسبی در استان و کشور ایجاد کرده اند و حضور آنها به عنوان پیشران به طرح می تواند در اتصال به بازار متاضیان کمک شایانی نماید و منجر به هم افزایی در این طرح شود.

در ادامه دکتر طاهایی گفت: در کانون کارآفرینان برتر استان قم 4 کمیته بانوان، خدمات، صنعت و معدن و کشاورزی داریم که در حال فعالیت هستند. گستره خدمات در استان قم بسیار زیاد می باشد و بعد از آن رسته صنعت و سپس کشاورزی می باشد.

رئیس کانون کارآفرینان برتر استان قم گفت: بر اساس حجم ثبت نامی ها و درخواست متقاضیان و آنالیز مشاغل خانگی در استان قم می توانیم در کمیته با این طرح همکاری داشته باشیم.

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی در 31 استان در حال اجرا می باشد.

دکتر طاهایی افزود: در کانون کارآفرینان استان قم 85 کارآفرین برتر استان شناسایی شده اند و ظرفیت بسیار مناسبی دارند که می توانند تجارب خود را در اختیار متقاضیان این طرح قرار دهند و فرصتهای خوبی در مشاغل خانگی ایجاد نمایند و حتی به عنوان پیشران فعالیت نمایند.

دکتر طاهایی عنوان کرد: در کانون کارآفرینان برتر استان قم با تمام توان آماده هرگونه همکاری در حوزه مشاغل خانگی هستیم.