اخبار

امکان بهره‌مندی فعالان مشاغل خانگی از بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۱/۲۱

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، محمد اربابی، معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به منظور حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی امکان بهره مندی فعالان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شد.

وی افزود: از ۳۳۵ رشته مصوب مشاغل خانگی در کشور، تعداد ۱۴۹ رشته مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می شوند.

وی یادآورشد: این رشته ها مرتبط با بخش کشاورزی، فرش، صنعت، خدمات، صنایع دستی و همچنین رشته‌های فرهنگی و هنری در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

اربابی گفت: فعالان مشاغل خانگی (دارای مجوز فعالیت مشاغل خانگی) می‌توانند از مزایای صندوق بیمه مذکور ( بازنشستگی ، پیری ، فوت و از کار افتادگی ) بهره مند شوند در این راستا متقاضیان می توانند جهت عضویت و ثبت نام به سامانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر به آدرس www.roostaa.ir  مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: جهت کسب اطلاعات بیشتر از سوی متقاضیان ، اطلاعات تکمیلی در سامانه مشاغل خانگی به آدرس https://mkh.mcls.gov.ir  در قسمت قوانین و مقررات بارگذاری شده است.

اربابی با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان‌کارفرما و جهاددانشگاهی به عنوان مجری و نهاد تسهیل گر، عنوان کرد: علاقمندان به فعالیت در رسته های مختلف مشاغل خانگی می توانند به سامانه inhb.irمراجعه و ثبت نام کنند.

وی یادآورشد: ارزیابی، استعداد سنجی، مشاوره عمومی و تخصصی و آموزش پس از ثبت نام در طرح مشاغل خانگی از سوی کارشناسان‌ جهاددانشگاهی  صورت می گیرد.

انتهای پیام