اخبار

توسعه مشاغل خانگی؛ راهکاری برای اشتغال بیکاران دارای مهارت

زنجان

۱۳۹۹/۱۱/۲۱

متن کامل خبر

یک کارشناس اقتصاد گفت: توسعه مشاغل خانگی، راهکاری برای اشتغال بیکاران دارای مهارت است.

فرشته بدیهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مزیت‌های ایجاد مشاغل خانگی،  اظهار کرد: مشاغل خانگی روز به روز در حال گسترش بوده و شمار فعالان این عرصه کارآفرینی، روند صعودی پیدا کرده است.

وی افزود: کسب و کارهای خانگی، مزایای بسیاری برای فعالان این حوزه دارد؛ برای مثال در مشاغل خانگی، رئیس مستقیم وجود ندارد و هزینه تمام ‌شده کار و فعالیت روزانه کاهش می‌یابد و حتی مشاغل خانگی، حامی محیط‌زیست و توسعه پایدار است.

این کارشناس اقتصاد ادامه داد: در مشاغل خانگی، امکان پاسخ‌گویی به تعداد بیشتری از مخاطبان و مشتریان در طول روز وجود دارد و درآمدزایی در برخی از مشاغل خانگی، ده‌ها برابر بیشتر از مشاغل غیرخانگی سنتی است.

بدیهی با بیان اینکه بهره‌وری منابع انسانی در مشاغل خانگی، معمولاً کمتر از مشاغل غیرخانگی نیست، تصریح کرد: در حال حاضر کسب و کارهای خانگی به عنوان راهی کم‌هزینه برای تامین معیشت پایدار مورد توجه قرار گرفته‌ است.

وی ادامه داد مشاغل خانگی امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام یک فعالیت اقتصادی مشترک بوده و یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به‌ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند.

این کارشناس اقتصاد یادآور شد: با شکل‌گیری یک شغل خانگی کارآفرینی مبتنی بر علم اشتغال اثربخش دانش‌آموختگان آموزش عالی، تولید ثروت و اشتغال، تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی اقتصادی فراهم می‌شود.