اخبار

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان گلستان و کارگزاری طرح تکاپو در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

گلستان

۱۳۹۹/۱۱/۲۲

متن کامل خبر

به منظور اجرای سیاست های اشتغال در استان گلستان، تفاهم نامه سه جانبه بین اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان گلستان و مجری طرح تکاپو امضا گردید.


آقای بی باک مدیر توسعه و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف مرکز خدمات کسب و کار ارائه مشاوره برای متقاضیان، راه اندازی کسب و کار و معرفی ظرفیت های منطقه ای و دستگاهی می باشد.هم چنین این مرکز با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و کارگزار طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار ( تکاپو) مهارتهای مدیریتی مانند مدیریت بازرگانی، بازاریابی، مالی و هم چنین پرورش خلاقیت و نوآوری و آشنایی با مقررات کسب و کار در این مرکز آموزش داده خواهد شد. وی ذکر کرد: مرکز خدمات کسب و کار با بهره گیری از ظرفیت های دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی و مراکز دانشگاهی در زمینه خدمات آموزشی، فناوری و پژوهشی و تجاری سازی محصولات اهتمام ویژه خواهد داشت.

 

اقای سید عزیز موسوی رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان گفت: امید است بر اساس این تفاهم صورت گرفته، شرایطی برای جوانان و کارآفرینان حوزه های مختلف کسب و کار فراهم گردد تا پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر شکل گیرد.قطعا فراهم کردن شرایط ایده پردازی سبب بروز خلاقیتهای زیادی در حوزه های مختلف کسب و کارخواهد شد که بر اساس این تفاهم نامه جهاددانشگاهی با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگزار طرح تکاپو زمینه مهارت آموزی در حوزه های مختلف اشتغال را فراهم خواهد نمود.آگاهی بخشی در حوزه های مختلف مدیریتی، مالی و مالیاتی، سرمایه گذاری، بازاریابی و بازارسازی در کنار نوآوری و کارآفرینی کمک شایانی به پیشرفت و توسعه استان خواهد نمود.

 

مریم رزاقی نماینده طرح تکاپو گفت: مدل محوری در مرحله پیاده سازی طرح تکاپو ( توسعه کسب و کار معطوف به موضوع اشتغال پایدار) خواهد بود. توسعه سیستم کسب و کار مدلی فرایندی است که طی آن، رفتار بازیگران، نهادها و مکانیزم های موجود به گونه ای بهسازی میشوند که فعالان زنجیره ارزش کسب و کار بتوانند توانمندی لازم برای خلق ارزش را در بستری تسهیل شده و معطوف به نیاز گروه های هدف پیگیری نمایند. از این رو با توجه به بررسی های میدانی که کارگزار تکاپو در سطح استان گلستان انجام داد و با در نظر داشتن عمده مسائل و مشکلات کسب و کارهای موجود، در نظر دارد مرکز خدمات کسب و کار را در استان گلستان به عنوان راهکاری در جهت بهبود فضای کسب و کار ارائه دهد.

 وی ادامه داد: این مرکز وظیفه دارد منابع، زمان و امکانات را به طور متناسبی به طرح های اشتغالزای نوید بخش اختصاص دهد و با تدوین و اجرای برنامه های حمایتی، روند توسعه ایده ها به محصولات و تولیدات ارزش آفرین را شتاب بخشد. ماموریت تکاپو در مرکز توسعه کسب و کار، شناسایی یک حوزه کاری قابل رشد تمرکز بر روی آن حوزه و رشد سریع آن می باشد در این صورت است که می توان سهمی در اقتصاد ملی داشت. امید است با راه اندازی این مرکز زمینه شکوفایی هر چه بیشتر کسب و کارهای استان گلستان و کشور را شاهد باشیم.