اخبار

کارگاه "مشاوره کسب و کار" ویژه طلاب کارآفرین شهرستان بهار برگزار شد

همدان

۱۳۹۹/۱۱/۲۲

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان همدان، «کارگاه مشاوره کسب وکار» ویژه متقاضیان طلاب خانم شهرستان بهار در طرح ملی برگزار شد.

در این کارگاه سمیه عیوضی معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه صدیقه کبری(س)شهرستان بهار اظهار کرد: کارگاه مشاوره کسب وکار باموضوع؛ «زن، کارآفرینی، اصلاح الگوی مصرف، شکوفایی اقتصاد خانواده» با شرکت طلاب کارآفرین به منظور رشد و بالندگی طلاب در عرصه کارآفرینی برگزار شد .

رامین امیری مدیر واحد اشتغال جهاد دانشگاهی همدان نیز در این کارکاه با اشاره به شیوه و روند کارآفرینی عنوان کرد: مهارت، زیرساخت و شناسایی بازار از عوامل مهم در کارآفرینی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امیری ادامه داد: باید در زندگی تلاش کرد تا صاحب ایده و کار باشیم حال چه بسا وقتی شما طلاب در زمینه اشتعالزایی فعالیت داشته باشید تاثیر کلام دینی شما در این حوزه چند برابر خواهد بود .

امیری در ادامه افزود : باتوجه به ظرفیت ها، باید محصولی جدید تولید و کرد، به کار گیری شیوه های نوین در راستای تولید محصولی جدید از محصولات قدیم از دیگر مواردی است که باید مد نظر افراد کارافرین قرار گیرد.

وی گفت: می توان با استفاده از یک روش علمی جدید محصولات قدیمی از قبل تولیده شده را با بهترین قیمت به فروش رساند، با توجه به تولید انبوه سفال و سرامیک در بهار و لالجین می توان با روشی جدید این محصولات  را به مناطقی که فاقد این مهم هستند عرضه نمود.

مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی همدان عنوان کرد: تامین مواد اولیه سفال و سرامیک نمونه ای از اقداماتی است که باید در این حوزه انجام شود به طور مثال «ابداع خاک سفال» یا همان تولید خاک محصولات سفالی و سرامیکی است.

امیری گفت: ایجاد بازار جدید برای محصول موجود، کشف و بکاربگیری منابع جدید برای تامین مواد اولیه، ایجاد یک ساختار جدید برای صنعت موجود با درک و بهره برداری از فرصت که همان کارآفرینی واشتغالزایی است از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه نمود .

وی با اشاره به اینکه کسی که ایده و فرصتی را تبدیل به کار کرده و کارجدیدی ایجاد کند،کارآفرین است گفت: یک کارآفرین خوب نباید سد و مانعی در مسیر خود  داشته باشد و به دنبال تیم های قوی در شغل مورد نظرش باشد.

امیری با بیان اینکه  عدم خودباوری از مشکلات اصلی کارافرینی است گفت:  ارتباط با افراد بزرگتر اندیشه انسان را بزرگ می کند و این نگرش موجب ارتباط فرد به بازارهای بزرگتر می شود که این خود نیز موجب سرازیر شدن ثروت به سمت فرد کارآفرین خواهد شد.

مدیر واحد اشتغال جهاد دانشگاهی همدان، نوآوری و تلاش را جزء مراحل بعدی کاراقرینی عنوان کرد و گفت: این دو عامل مهم موجب خواهد شد تا فرد به بازارهای بزرگ وصل شود.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی، حلقه ارتباطی میان تولید کننده و صادرات است گفت: وظیفه تولید کننده صادرکردن نیست بلکه او باید تولید کند و جهاد دانشگاهی او را به بخش صادارات متصل کند.

وی درپایان با بیان نحوه صادرات اشاره کرد و گفت: ایده و تیم خود را توسعه دهید تا بتوانید وارد صادرات شوید و باتوجه به ظرفیت های فراوان در کشور همراه با مطالعه دقیق، آرام آرام پله ها را طی بکنید تا بتوانید به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید.

امیری ابراز کرد: شما باید بازار فروش را با تلاش به دست آورید، واسطه ها را شناسایی کنید، اهرم فروش را شناسایی کنید تا در بازار کسب وکار تبدیل به لیدر و برند شوید .

وی خاطر نشان کرد: نهاد تسهیل گر و شتاب دهنده در امر کارآفرینی جهاد دانشگاهی است که کار تولیدات و کارآفرینی را به نتیجه میرساند.

در پایان به سوالات مطرح شده از سوی طلاب کارافرین در خصوص مشاغل خانگی پاسخ داده شد.