اخبار

برگزاری وبینار توجیهی پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هرمزگان

هرمزگان

۱۳۹۹/۱۱/۲۲

متن کامل خبر

به گزارش دبیر خانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جلسه توجیهی پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ویژه شهرستانهای خمیر و بستک، با حضورآنلاین پیشرانهای شهرستانهای مذکور برگزار شد.

صدیقه مظفر، مدیراجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هرمزگان، در این جلسه اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار آسیب پذیر جامعه از اواخر شهریور ماه سال جاری در استان در حال انجام و پیگیری شده است.

مظفر با اشاره به آمار بالای متقاضیان اظهار کرد: تاکنون در طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان ۵ هزار و ۸۵۵نفرمتقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد با۴ هزار و ۲۹۷نفر تماس تلفنی جهت راستی آزمایی و همچنین مشاوره و شناسایی متقاضیان انجام‌شده و در این راستا تقریباً بیش از نیمی از متقاضیان راستی آزمایی شده‌اند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: در فاز دوم، آموزش های تخصصی و عمومی ویژه متقاضیان و پیشرانان طرح جهت توانمند شدن جامعه هدف برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فاز سوم این طرح اتصال به بازار، برندسازی و اتصال به بنگاه‌های پیشرو است که این امر با همراهی پیشران‌ها با جهاددانشگاهی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتصال به بازار از مزیت های ویژه این طرح است، گفت:در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی؛ تسهیلات به متقاضیان اعطا نخواهد شد بلکه با توانمندسازی، تامین مواد اولیه و زمینه فروش و همچنین عرضه محصول توسط پیشران‌ها فرصت شغلی پایدار خانگی فراهم خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: در این طرح، فرآیند شناسایی، مهارت آموزی، توانمندسازی شغلی و بازاریابی و تقویت زنجیره کاری و ایجاد اشتغال پایدار ویژه جامعه هدف دنبال می‌ شود.

وی در پایان یادآور شد: متقاضیان مشاغل خانگی می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز جهاددانشگاهی در استان و یا سایت inhb.ir از اخبار و عملکرد طرح باخبر شوند و در بروز هر گونه سوال و مشکا با دبیرخانه اجرایی طرح ملی مشاغل تماس بگیرند و پاسخ سوالات خویش را دریافت کنند.

لازم به ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز با ظرفیت ۲۳۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.

انتهای پیام