اخبار

استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای اشتغال و توانمندسازی زندانیان در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان

گلستان

۱۳۹۹/۱۱/۲۵

متن کامل خبر

در جلسه ای که با حضور مسئولین اداره کل زندانها و جهاد دانشگاهی برگزار شد توجه ویژه به اشتغال و توانمندسازی زندانیان و خانواده آنان به عنوان اولویت اصلی همکاری معرفی شد.
 جلسه اشتغال و توانمندسازی زندانیان و خانواده آنها با حضور حمید وسکوئی معاون اداری و مالی اداره کل زندانها، فردین گرگانی مسئول اشتغال زندانیان استان، محمدرضا گزمه، مسئول روابط عمومی اداره کل زندانها، سید عزیز موسوی رئیس جهاد دانشگاهی و تقی بائی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان، مسائل و مشکلات اشتغال و توانمندسازی زندانیان مورد بررسی قرار گرفت.
فردین گرگانی مسئول اشتغال زندانیان استان گلستان در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه فجر و تقدیر و تشکر از حضور ریاست جهاد دانشگاهی، مدیر اجرایی طرح و حاضرین در جلسه گفت: با توجه به نگاه تحولی قوه قضائیه و ریاست سازمان زندانها، یکی از اولویت های اصلی ما ایجاد اشتغال و توانمندسازی زندانیان است لذا برای تحقق این اهداف، آمادگی خود را جهت همراهی و همکاری با جهاد دانشگاهی را اعلام نمودند. داریم تا در یک توافق برد برد بین کارآفرینان و زندانیان، ضمن استفاده کارآفرین از فرصت موجود، زندانی نیز هزینه امرار معاش خود را تأمین نماید.
در ادامه حمید وسکوئی معاون اداری و مالی اداره کل زندانها ضمن تبیین سیاست های جدید در حوزه اشتغال زندانیان، افزود: زندانهای استان دارای فرصت های بالقوه ای است که نیازمند کمک مجموعه های تخصصی برای بالفعل نمودن آنها و ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده آنان هستیم.
سپس محمدرضا گزمه مسئول روابط عمومی اداره کل زندانها در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان و خانواده آنها افزود: در عصر کنونی زمینه ایجاد اشتغال نیازمند تغییر جدی نموده است و ما نیز برای عقب نماندن از غافله فن آوری و تکنولوژی باید همه ظرفیت های ممکن اعم از سنتی و صنعتی برای اشتغال زندانان و خانواده آنان بهره ببریم.
وی در ادامه افزود از آنجا که جهاد دانشگاهی یک مجموعه فعال کارآفرینی است انتظار داریم که ضمن بازدید از مجموعه زندانها با بررسی فرصت های اشتغال زندانها و ارتباط آن با جامعه صنعتی و کشاورزی بیرون از ظرفیت های جهاد برای اشتغال حداکثری استفاده نماید.