اخبار

هم افزایی در مسیر نظام سازی

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۱۱/۲۶

متن کامل خبر

نشست هم اندیشی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان با حضور اعضای کارگروه اشتغال برگزار گردید.

در ابتدای نشست حمید داودی راد ،کارشناس اجرایی ضمن عرض خیرمقدم به اعضاء ، به بیان روند و دستورکار نشست پرداخت.

در ادامه منصور تاجری ، رئیس جهاد دانشگاهی استان ضمن تاکید بر اهمیت این طرح ، توضیحاتی در خصوص روند اجرایی طرح ارائه نمودند و ابراز امیدواری کردند با همراهی یکایک اعضا بتوان کاری گزین برای استان بانجام رساند.

وی بیان کرد: مسأله بیکاری از موضوعات مبتلا به جامعه است و رفع این مهم به جز با همت همه دستگاه های اجرایی محقق نمی گردد.

مرتضی نوری ، مدیر اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با اشاره به زوایای مختلف طرح، به تشریح مسیر آتی مشاغل خانگی در استان پرداخت و بیان داشت : با تغییر گفتمان در این حوزه که با نگاه جدید ، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تار و پود مشاغل خانگی جاری شده است، نظام سازی از ارکان مهم موفقیت طرح خواهد بود از این رو ، هر یک از سازمان های عضو کارگروه با توجه به ظرفیت های خود میتواند همچون دوی امدادی در شکل گیری این نظام ها موثر بوده و به رسالت خویش در ایجاد اشتغال پایدار عمل نمایند و  موفقیت را در دسترس بیشتری قرار دهند.

مرتضی نوری در همین راستا به ارائه مطالبی در خصوص الزامات شبکه های عمودی و افقی زنجیره ارزش پرداخت و تدوین یک برنامه جامع را با مشارکت همه اعضا خواستار شد تا بتوان از انجام کارهای موازی پیش گیری نموده و با هم افزایی ایجاد شده بتوان کیفیت اقدامات را ارتقا داد.

در ادامه سایر اعضاء شورا به تشریح فعالیت های مرتبط دستگاه های خود پرداختند و در خصوص برنامه جامع نکاتی بیان نمودند.

در پایان مقرر شد اعضای کارگروه در خصوص برنامه جامع و نقش شان در این مسیر تا نشست بعد به جمع بندی مناسب برای ارائه برسند.