اخبار

مصاحبه مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی با پیشران حوزه خیاطی

هرمزگان

۱۳۹۹/۱۱/۲۶

خلاصه خبر

مصاحبه مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان هرمزگان به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با پیشران در حوزه خیاطی؛ میر حسنی در این گفت‌وگو خواهان حمایت مسئولین درزمینهٔ فروش و گسترش کارش شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  صدیقه میر حسنی  در گفت‌وگو با مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل  خانگی اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا فعالیت‌هایی را در قالب فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌دادیم که با شیوع کرونا و نیاز کادر درمان به لباس ایزوله، تصمیم به دوخت ماسک و لباس ایزوله گرفتیم.

میر حسنی  با بیان اینکه روزهای اول بحران کرونا ماسک را با چرخ خیاطی می‌دوختیم،و سپس به‌دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مغازه‌ها و کارگاه‌ها افراد زیادی از لحاظ اقتصادی متضرر شده بودند به همین خود و همگارانم روزانه بیش از سه هزار ماسک تولید میگردیم و حدود 300 دست لباس ایزوله برای کادر درمان تولید می‌کنیم.

وی بیان کرد: به امید خدا با از بین رفتن بیماری، روند ما ادامه پیدا کرده؛ غلتک‌های دستگاه‌ها عوض خواهیم کرد تا تولیدات بهداشتی دیگر هم داشته باشیم؛ کارگاه خیاطی را به تولیدی‌های بزرگ‌تر اختصاص خواهیم داد و افرادی که دراین دوره سخت با ما همراه بودند را رها نخواهیم کرد.

این بانوی هنرمند با تأکید بر اینکه بازار خیاطی اشباع نشده است، بیان کرد: مردم ما مصرف‌گرا شدند واردات بی‌رویه کالاها از چین تولید داخل را با مشکل مواجه کرده است. برای مثال واردات ماسک از چین باعث شد کارگاه‌هایی که تولید ماسک داشتند متضرر شوند و دوام نیاورند. باید از این کارگاه‌ها حمایت شود هر چند برای کارگاه‌ها تسهیلات در نظر گرفته شد اما بنده به شخصه موفق به دریافت آن نشدم.

این بانوی کارآفرین اظهار کرد: بهتر است برای صاحبان این کارگاه‌ها تسهیلات در نظر گرفته شود و شرایط فروش برای آنان فراهم شود، متأسفانه افرادی هستند که با وارد کردن کالا، تولیدکننده داخلی را با چالش مواجه می‌کنند.

این پیشران طرح مشاغلابراز کرد: من با سرمایه اندک خودم این کار را راه‌اندازی کردم و اکنون برای گسترش کارگاه از اداره صنعت و معدن وام گرفتم  تا توانسستم کارم را گسترش دهم  .

میر حسنی وی افزود : در قسمت فروش و گرفتن مواد اولیه یک سری مکلات است اگر از این بعد حمایت های اولیه صورت گیرد میتوانم افراد بیشتری را هم آموزش و هم به عنوان همکار ادامه دهم

به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی ، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است.

انتهای پیام