اخبار

حضور پشتیبانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در نمایشگاه فرش دستبافت شیراز

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۹/۱۱/۲۷

متن کامل خبر

حضور پشتیبانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در نمایشگاه فرش دستبافت شیراز 
پشتیبانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و ذینفعان خوشه دست بافته های جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در هفدهمین نمایشگاه فرش دستبافت شیراز حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، در این نمایشگاه که از تاریخ ۲۰ الی ۲۵ بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار شده، 4 نفر از پشتیبانان طرح مشاغل خانگی استان و ذینفعان خوشه دست بافته ها با معرفی جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویر احمد به ارایه محصولات تولیدی پرداخته و شرکت نمودند.

 آناهید محمدی نیا، مدیر مرکز داربافته های داری جهاددانشگاهی استان هدف از برگزاری این نمایشگاه را حفظ و اعتلای جایگاه دستبافته های استان، عرضه آخرین دستاوردها و محصولات بازار دستبافت  به علاقمندان، هم افزایی بین فعالان در این حوزه و حفظ و توسعه بازار دانست.

در این نمایشگاه، تولیدکنندگان فرش از سراسر کشور، فروشندگان و تامین کنندگان، طراحان و نقاشان، تجار و صادرکنندگان و شرکت‌های تعاونی شهری و روستایی حضور داشتند.

مدیر مرکز داربافته های داری جهاددانشگاهی استان از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد نمایشگاه فرش دستباف فارس را حضور زیباترین فرش‌های هنری، وجود سبک‌های مختلف فرش‌های تجاری، پرتنوع‌ترین محل عرضه فرش دستباف منطقه ای، استفاده از کارگاه‎های آموزشی مرتبط با فرش دستباف، برگزاری سمینارهای آموزشی و تخصصی در حوزه دستبافته ها و امکان خرید با نظارت نماینده اتحادیه اعلام کرد.

در این نمایشگاه تولیدکنندگان فعال با تولیدات سایر  استان‌ها، نیازهای بازار، تنوع در طرح و رنگ و همچنین  کیفیت مواد اولیه و ...آشنا شدند، شرکت در این نمایشگاه علاوه بر نمایش توانمندی های حوزه  دستبافته های استان، توسعه بازار محصولات بومی و جذب سرمایه‌گذار در راستای ساماندهی این مجموعه بخصوص در حوزه مشاغل خانگی  عنوان شده است.