اخبار

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بازار محور است

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۹/۱۱/۲۸

متن کامل خبر

نشست مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با بخشدار جونقان و با حضوراعضای شوراهای شهر و روستا و دهیاران بخش در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار شد.
سید غلامرضا رضوی با ارائه آخرین جزئیات اجرای طرح‌ ملی توسعه مشاغل خانگی استان، گفت: امید است با اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی 800 نفر در رستان به درآمد پایدار برسند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است، اظهار کرد: این طرح در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب‌شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ‭۱۳۹۶‬ طراحی و به تصویب رسید و به‌منظور اجرا و پیاده‌سازی به جهاددانشگاهی واگذار شد تا شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار و با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی انجام شود.
به گفته وی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نماینده کارفرما و جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با سهمیه ‭‭۸۰۰‬نفر مجری طرح در استان است.
مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری افزود:  این طرح  شامل سه فاز "تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان"(فاز اول)، "شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان" ((فاز دوم) و "اتصال به بازار" (فاز سوم) است.
وی با اشاره به اهمیت اتصال علاقه مندان به مشاغل خانگی به بازار، خاطرنشان کرد: این طرح بسیار بازارمحور است که نقش اصلی در این زمینه را پیشرانان ایفا می‌کنند.