اخبار

اجرای فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان شمالی آغاز شد

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۱/۲۸

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، حسن خوش صفا، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اظهارکرد: طرح ملی مشاغل خانگی در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور پیروتفاهم نامه جهاددانشگاهی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه سهمیه خراسان شمالی در طرح ملی مشاغل خانگی 500 نفر است، افزود: تاکنون در این طرح 557 نفر در بیش از12 رشته شغلی ثبت نام کرده اند.

خوش صفا با بیان اینکه فاز اول طرح مشاغل خانگی با هدف شناسایی ظرفیت ها و مزیت های استان در بیش از 18رشته شغلی انجام شده است، ادامه داد: بیسترین مشاغل درخواستی در رشته های خیاط لباس، پرورش دهنده دام سبک (گوسفند و بز)، تولیدات چرم دست دوز، پرورش قارچ خوراکی، گلیم بافی، ویرایشگرمتون، چادر شب بافی، ویراستاری، برنامه نویس، انیماتور، مترجم کتاب و در شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان است.

وی با اشاره به آغاز فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، عنوان کرد: در این فاز متقاضیان از خدمات توانمندسازی جهاددانشگاهی برخوردار می شوند و پس از تماس تلفنی، مشاوره و استعداد سنجی در کلاس های عمومی و تخصصی هر رشته به صورت رایگان استفاده می کنند.

خوش صفا یادآورشد: تاکنون دوره های آموزشی متعددی برای متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان شامل دوره پرورش دهنده دام سبک(گوسفند و بز)، گلیم بافی، پارچه بافی، سفالی گری در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: در فاز سوم این طرح اتصال به بازار متقاضیان با کمک به فروش محصولات تولیدکنندگان با استفاده از ظرفیت پیشران های دارای برندهای ، فعالان اقتصادی استانی،  فروشگاه های اینترنتی و حضور در بازارچه های محلی انجام می‌شود.

انتهای پیام