اخبار

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان

خوزستان

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

متن کامل خبر

در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲۵۰۰ نفر خوزستانی با اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی، به درآمد پایدار و کسب‌وکار مستقل دست پیدا می‌کنند.

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان اظهار کرد: شناسایی، توانمندسازی اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار از طریق این مجموعه انجام می‌شود.

سیدعلیرضا علوی با بیان اینکه این طرح با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان اجرا می‌شود، گفت: این طرح شامل سه فاز "تحقیقات بر مشاغل مزیت دار استان" (فاز اول)، "شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان" (فاز دوم) و "اتصال به بازار" (فاز سوم) است.

وی افزود: علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی، با داشتن حداقل سن ۱۸ سال، بومی بودن در استان محل تقاضا، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش فرمایی، بیمه روستایی و بیمه عشایری دارند منعی در ثبت نام ندارند.) می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه www.inhb.ir در این طرح شرکت کنند.

علوی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای فاز اتصال به بازار، جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه‌هایی با مکان بازار‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی برای راه‌اندازی غرفه‌ی اختصاصی رایگان در فضای مجازی با چهار شرکت منعقد کرده است.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای 54 هزار و 300 نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاددانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با ظرفیت 2500 نفر مجری این طرح در استان است.